Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lada se vrací do WTCC, s modelem Granta Sport
5.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Původně se zdálo, že schopnosti Granty Sport prověří jen ruský značkový pohár. Vůz ale nakonec změří síly i s celosvětovou konkurencí v seriálu WTCC.
Seriál World Touring Car Championship aneb mistrovství světa cestovních vozů vám patrně bude známý. Jezdí tam třeba BMW, Chevrolety nebo Seaty, teď k nim přibudou... Lady. Zdá se to jako troufalý krok, vždyť ruské vozy nejsou zrovna vyhlášenými sporťáky, znalí ale vědí, že přítomnost vozů této značky není ve WTCC ničím novým. Lady se v něm objevovaly pravidelně, naposledy v minulé dekádě, jen v posledních dvou letech o nich nebylo na světových kolbištích ani vidu, ani slechu.
To se změní již letos, kdy značka okusí srovnání s těmi nejlepšími z konkurentů ve dvou závodech. To není mnoho, je to ale obvyklý postup při nasazování úplně nového vozu bez vazby na předchozí účasti. Lada totiž do šampionátu vyrazí s úplně novým náčiním.
Půjde o model Granta Sport ve specifikaci S2000, který bude odvozen od v létě představeného provedení určeného pro domácí Granta Cup. Jeho specifikace zatím nejsou známé, pokud si ale zjistíte limity dané třídy, bude vám vcelku jasné, jakou cestou se Lada při konstrukci svého závoďáku vydá.
Automobilka zatím neoznámila, kdo usedne za volant soutěžního vozu, je ale už známo, že její závodní tým bude k vidění v akci při kláních konaných 6. května na Hungaroringu a 3. června v Estorilu. Smyslem účasti je pochopitelně propagace značky před jejím vstupem na západní trhy, kam se s Grantou (a zřejmě i dalšími budoucími novinkami) chystá.
A jaké jsou šance vozu? V prvních dvou závodech asi nelze očekávat zázraky, z dlouhodobého hlediska ale nemá smysl Ladu podceňovat. V automobilce má slušný balík akcií Renault a jeho sportovní oddělení má za sebou velkou řadu úspěchů v závodech všeho druhu. Když dokáže konkurenceschopné závoďáky postavit pod značkou Dacia, proč by to nedokázal s Ladou?
Starší snímky Granty Sport připravené pro ruský značkový pohár
Zdroj: AvtoVaz přes Omniauto.it
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
před 10 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Automobilka chtěla vytvořit nová pracovní místa, kvůli zakazování spalovacích motorů ale nejspíš zruší i ta stará
před 3 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 4 hodinami - Na nechtěný čtyřválcový Mercedes-AMG C63 dál praskají data o jeho neprodejnosti, vážně už ho nebere ani tvrdé jádro fandů
před 6 hodinami - VW skončil s obcházením vlastních dealerů. Od začátku mizerný plán selhal přesně na tom, na čem měl vzkvétat
před 7 hodinami - Nesmyslně 2,5tunové nové BMW M5 ve sprintech trapně zostudila 8 let stará em-pětka předchozí generace
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva