Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lada Niva zkusila zvládnout stejný terén jako Mercedes G 63 AMG. Jak to dopadlo?
29.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nedávno jsme obdivovali, jak si uměla s touto off-roadovou tratí poradit třída G od AMG. Dnes se můžeme na stejném místě podívat na Ladu.
Ukrajinské offroadové hrátky s Mercedesem G 63 AMG byly pozoruhodné hned z několika důvodů, zejména pak proto, že použití takového auta pro jízdu v těžkém terénu je dosti neobvyklé. Vůz to ale i přes nikoli dokonale zručného offroadera za volantem zvládl se ctí. Dnes máme před sebou vůz, který naopak pro jízdu v těžkém terénu stavěn je nebo alespoň být má - Ladu Niva, a to na úplně stejné trati ukrajinského off-roadového dostaveníčka.
Podobně jako onen Mercedes, i tahle Lada je upravená pro těžší terén, není to sériové auto. Jsou tu vhodnější pneumatiky a také naviják, který se ale hodí hned v první překážce. Niva do vody doslova zahučí a evidentně ji to nedělá dobře - zůstane stát na místě a po chvíli vidíme i přední světla plná vody. Ovšem jen na moment - zřejmě byla stvořena podle zásady „jestli nelze něco udělat vodotěsné, je lepší nadělat do toho díry, aby voda měla rychle kudy odtéct”.
Měl-li Mercedes možná až příliš výkonu na takové kousky, vidíme, že i Niva dokáže zuřivě protáčet kola - a její výkon lze sotva označit za dostatečný v běžném světě, natož že by ho měla nějak moc. A opět stejně jako u Mercedesu, ani pilot Nivy nevolí při překonávání překážek zrovna nejvhodnější techniku. Oba řidiči nejspíše jsou příznivci Jeremyho Clarksona a do písmene se řídí jeho zásadou, že nejlepším řešením všech situací je zadupnout plyn do podlahy.
Na dalších překážkách je to s Nivou podobné - hlavně více vody je pro skoro neřešitelný problém a auto pomalu více stojí než jede. A když jede, tak s pomocí navijáku. Optikou tohoto srovnání se Niva zase tak skvělým off-roadem, jak se říká, nejeví. Nebo za to může jen hyperaktivní pilot? Posuďte sami...














Popis obrázku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva