Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lada Largus: převlečený Logan MCV jde do světa
29.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Lada již loni vyrukovala s předobrazem budoucího modelu Largus a letos slíbila představení sériové verze na moskevské motor show. Svůj slib splnila.
Pokud intenzivně sledujete dění okolo ruských aut, jistě vám neuniklo loňské odhalení Lady Largus. Velkoprostorový vůz s místem až pro sedm cestujících, to vypadalo na opravdu velkou ruskou novinku, ale jen do chvíle, než jste ji poprvé spatřili. Ačkoli auto nese logo ruské automobilky, je na první pohled zjevné, že jde jen o přeznačkovanou Dacii Logan MCV, která se nějaký ten rok prodává i u nás. Renault, současný vlastník Dacie, tím učinil další krok v prohlubování svého působení v ruské firmě, kterou by rád jednoho dne zcela převzal.
Ačkoli je Largus prakticky úplně stejným autem jako Logan MCV, trvalo Ladě více než rok, než vyrukovala s představením sériového provedení a bude jí trvat ještě řadu měsíců, než jej dostane na trh. Na každý pád jsme se dočkali - po březnovém avízu premiéry Largusu na moskevském autosalonu tento vůz skutečně představila v produkčním provedení, a my se tak můžeme podívat, co nabídne.
V prvé řadě je třeba říci, že vyrábět se bude přímo v továrně Lady v Togliatti, což je zřejmě i důvod, proč uvedení na trh trvá tak dlouho. Kdyby výroba měla probíhat v Rumunsku po boku Loganu MCV, mohla by začít takřka okamžitě. Vůz tedy stojí na platformě Renaultu B0, což je vzhledem k příbuznosti vozu s Loganem překvapivé asi jako sníh v lednu, informace je to ale přesto podstatná - tato platforma se stane základem pro další budoucí modely Lady a Largus je jen první v řadě.
Logan MCV je nejdostupnější sedmimístný vůz v Evropě a stejným titulem se dozajista pochlubí i v Rusku coby Lada Largus. Krom sedmimístné verze bude nabízen i jako pětimístný nebo též jako dvoumístné užitkové provedení Van. Od toho se bude odvíjet i základní velikost zavazadlového prostoru - u pětimístné verze činí 560 litrů, u sedmimístné 135 litrů, zbylá zadní sedadla lze ve všech případech sklopit (nebo u verze Van vůbec nemít...) a získat prostor pro zavazadla o objemu až 2 350 litrů. Je zajímavé, že Dacia u Loganu MCV udává trochu jiná (větší) čísla, patrně Rusko používá jiné metodiky.
Jako Largus bude tento vůz bude poháněn pouze dvěma motory o objemu vždy 1,6 litru s osmi nebo šestnácti ventily a obchodními jmény MPI resp. 16V. Slabší z nich nabídne výkon maximálně 62 kW (84 koní), silnější pak 75 kW (102 koní). Podrobnějšími technickými údaji se nemusíme zdržovat, jsou prakticky totožné jako u Loganu MCV vybaveného obdobnými agregáty v jen trochu jiném naladění.
Largus bude ze zajímavějších prvků v základu (výbava Standard) vybaven airbagem řidiče nebo nastavitelným volantem, vyšší specifikace Norma a Lux pak přidají třeba posilovač řízení, ABS, centrální zamykání, palubní počítač nebo airbag spolujezdce.
I přes aktuální odhalení sériového provedení začne výroba Lady Largus až březnu 2012, zákazníkům pak budou první vozy dodány v červnu příštího roku. Cena se v závislosti na konfiguraci bude pohybovat mezi 342 tisíci až 450 tisíci rublů, tedy přibližně 200 až 260 tisíci korunami. Že by se tento vůz někdy dostal na náš trh je vzhledem k místní nabídce Loganu MCV značně nepravděpodobné.
Tip: Přečtěte si více i o další nedávné novince Lady, modelu Granta, máme pro vás i podrobné informace o jejím provedení Sport s 235 koňmi.
Lada Largus v produkční verzi na nejnovějších snímcích
Lada Largus též na videu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera - Jedno z posledních opravdu dobrých BMW má na kahánku. Pokud máte zájem, objednávejte, příští rok se nad ním zavře voda
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 01:22 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 12.24. 14:50 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch