Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lada jede, Avtovaz dosáhl v roce 2012 zisku 730 milionů Eur
11.5.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
V době, kdy mnozí evropští výrobci ekonomicky strádají, dosahuje Lada se svým zastaralým portfoliem tučných zisků. Za loňský rok se přiblížila hranici miliardě Eur.
V nabídce Lady nenajdeme mnoho modelů, které by snesly srovnání s nejnovějšími vozy „západních” automobilek. Ani největší novinka jménem Granta, třebaže zkouší prorazit také na západě, není vozem, který by mohl chtít bodovat vedle nejvyspělejších aut své třídy a nic lepšího dnes automobilka nenabízí. Pomineme-li přeznačkované Dacie jako Largus, jsou všechny ostatní modely staršího data vzniku. Však i loni představená Kalina II 2012 je pouze faceliftem původního vozu a prapůvodní 210x se přestala vyrábět teprve nedávno.
Mohli byste očekávat, že za takové situace bude Avtovaz coby výrobce vozů této značky čekat, zda jej dříve spasí krach, nebo finanční injekce některého z konkurentů, jenže děje se pravý opaků. Zatímco výrobci vozů renomovanějších značek, třeba koncern PSA, hlásí často obrovské ztráty, Avztovaz se může radovat z tučných zisků.
Oproti roku 2011 zlepšil svůj klíčový ekonomický výsledek o plných 440 procent, když za rok 2012 vykázal zisk ve výši 730 milionů Eur. Produkci aut pak posunul z 608 na 718 tisíc kusů. Uvážíme-li, kolik Lady běžně stojí, je zisková marže přesahující 1 000 Eur na jeden prodaný vůz velmi slušný výsledek, který nebude mít procentuelně daleko k tomu, co vykazuje Ferrari. Místo řvoucích sporťáků pro nejnáročnější se o něj ale v tomto případě postaraly o mnoho skromnější vozy, zejména pak už zmiňované typy Granta a Largus.
Automobilka se těmito čísly blíží svým aktuálním možnostem, neboť maximální výrobní kapacita činí 800 tisíc aut ročně. Šéf firmy Igor Kamarov ale chce pokračovat stejným směrem dále a do roku 2020 zvýšit produkční kapacitu firmy až na 1,5 milionu aut. Pomoci tomu má i zintenzivnění spolupráce s koncernem Renault-Nissan, který ve společnosti drží zatím minoritní podíl. Co všechno to bude znamenat konkrétně ukážou až následující léta.
Zejména úspěch Lady Granta v domácím Rusku má na svědomí výborné ekonomické výsledky Avtovazu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Šéf Bugatti a Rimacu jen tak mezi řečí názorně popsal obrovské rozdíly v práci s teplem u elektromobilů a spalovacích aut
před 4 hodinami - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
27.12.2024 - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Martin: Jak ho změnil účet v nočním klubu včera 11:00
- Lewis Hamilton zachraňující projekt KTM MotoGP? Pit Beirer potvrdil rozhovory! 27.12.2024
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
Nejnovější články
- Pýcha, která předcházela pád: K mání je krásný, dodnes nejetý VW Golf R32, z jeho spodku by se dalo jíst
před hodinou - Geniální konstruktér F1 chystá i na prahu osmdesátky nová auta pro nadšence, plány má až do roku 2038
před 2 hodinami - Šéf Bugatti a Rimacu jen tak mezi řečí názorně popsal obrovské rozdíly v práci s teplem u elektromobilů a spalovacích aut
před 4 hodinami - Přímý souboj Škody a Lady se vrací, o zákazníky se znovu budou prát na stejném trhu
před 5 hodinami - Tohle auto je prý budoucí spása VW. I když se už teď přes rok bez větších úspěchů prodává pod jinou značkou
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- WAZE 12.28. 20:07 - GeneHawkins
- BMW Divize 12.28. 18:08 - jerry
- Policejní kontroly a měření 12.28. 15:43 - řidičBOB
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.