Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Kupé i8 nedostane verzi od divize M, podle BMW je to nesmysl
14.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jeden z nejnadějněji vyhlížejících sporťáků BMW posledních let vysloveně volá po jiném, než tříválcovo-elektrickém pohonu. V Mnichově ale jeho křik nevyslyší.
Musíme uznat, že z hlediska přitahování zájmu publika zvládlo BMW odhalování nové i8 prakticky dokonale. Však jen částečně odlišně vyhlížející koncept téhož auta odhalilo už před více než dvěma léty a v mezičase nám něco z něj ukázalo tolikrát, že mnozí museli začít na označení „i8” házet šipky. Přesto, nebo možná i právě proto se sériová i8 stala jednou z nejsledovanějších novinek frankfurtského autosalonu, alespoň u nás, alespoň mezi vámi.
Do značné míry za to jistě mohl její zajímavý vzhled, který by klidně mohl vzít za své i označení ikonické M1 a málokdo by se zlobil. Proto se ještě před frankfurtskou premiérou začalo hovořit o tom, že právě po verzi od nejslavnější divze BMW tohle kupé volá. Zkrátka a jednoduše - hybridní pohon je jistě zajímavá hračka, ale když se pod kapotou usídlí pořádný motor a zbytek auta dostane adekvátní naladění...
Jenže nedostane. V rozhovoru s kolegy u Car Advice to až s nečekanou vehemencí popřeli hned dva vysoce postavení manažeři mnichovského koncernu. Šéf technické komunikace Cypselus von Frakenberg doslova řekl: „Nemyslím si, že by dávalo smysl míchat tyto dvě podznačky v jednom autě. Máme M, máme i a máme BMW.” Společný model podle něj prostě není nezbytný a konstatoval dokonce, že se „žádného 'M i' v budoucnu nedočkáme”.
Podobně rezolutní byl šéf produktových manažerů divize M Carsten Pries, který řekl, že jde o dvě zcela oddělené divize a neexistuje žádný pohyb technologií ani jedním směrem. Takže zkrátka zapomeňte, buď tříválcový hybrid, nebo nic, s konvenčním pohonem se pro i8 nepočítá...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu
Sériová i8 okouzlila Frankfurt, mnozí hned začali volat po konvenčně poháněné verzi. Vůz ale křídla neroztáhne, jiná než hybridní verze nepřijde
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 6 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 8 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 9 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 11 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva