Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Které auto si tu na Nordschleife dělá překážkovou dráhu i z Porsche 911 GT3 RS? (videa)
21.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Z jistých úhlů pohledu vypadá jako hračka pro malé děti. Ve výsledku je to ale tento stroj, který si na Ringu pohrává se vším, co potká.
Lotus 3-Eleven je nejvýkonnějším a nejrychlejším produkčním modelem, jaký kdy britská automobilka stvořila. Stará se o to přitom nejen 3,5litrový přeplňovaný šestiválec naladěný na 456 koní, ale také nízká hmotnost nedosahující u okruhové verze ani 900 kilogramů. Sprint z klidu na stovku tak zabere necelé tři sekundy, zatímco nejvyšší rychlost má činit 280 km/h, respektive dokonce 290 km/h u silniční varianty.
Spíše než touto dynamikou se ovšem Lotus chlubí „zářezy“ z několika evropských okruhů. Na Hockenheimu totiž britský extrémista dokázal pokořit Porsche 918 Spyder, čas na Nordschleife je pak pátým nejlepším mezi produkčními modely. Německý hybrid tedy překonán nebyl, nicméně i tak si 3-Eleven dal jako chuťovku celou řadu výkonnějších i dražších vozů.
Danému úspěchu bychom tedy mohli bouřlivě aplaudovat, kdyby jej ovšem neobestírala jistá kontroverze. Lotus totiž času 7 minut a 6 sekund nedosáhl v jednom kole, ale složil jej z několika povedených úseků. Přitom dodal, že jej brzdila hustá doprava a že na volné trati by byl ještě rychlejší. Takových prohlášení jsme už ale slyšeli...
Nově tu proto máme dvojici videí, jenž mají tvrzení Lotusu dodat na věrohodnosti. Pochází právě z loňských jízd, při nichž vůz s Marcem Bassengem za volantem dosáhl zmíněného... „kombinovaného času” a i když nikdy nezachycuje celé kolo, naznačuje, jak ohromně rychlý 3-Eleven je. Pouhé statisty dělá i z mnoha modelů Porsche včetně nejostřejších RS, a to jsou stroje dělané na i pro Nordschleife, které tam platí za jedny z nejrychlejších.
Tady jen Lotusu brání v rozletu. Opravdu by nás tedy zajímalo, za jak dlouho dá tento extrémista Ring v reálu. Jelikož však Britové nemají finance na rozhazování, nejspíše se uzavření trati a zajetí plnohodnotného kola bez kompromisů asi nedočkáme..
Lotusu 3-Eleven to na Ringu sluší...
...i když možná ne z pohledu některých dalších řidičů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
před 5 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025
Nejnovější články
- VW skončil s obcházením vlastních dealerů. Od začátku mizerný plán selhal přesně na tom, na čem měl vzkvétat
před 2 hodinami - Nesmyslně 2,5tunové nové BMW M5 ve sprintech trapně zostudila 8 let stará em-pětka předchozí generace
před 4 hodinami - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
před 5 hodinami - Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
včera - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 02.02. 10:49 - brnenska.odchytova
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus