Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Konec jedné éry: Za posledním lidovým autem s 492koňovým V8 se zavřela voda, i když zájem o něj byl do poslední chvíle enormní
11.12.2023 | Petr Miler
Pár dostupných alternativ tu ještě zůstane, žádná ale nebude tak lidová, nepůjde o tak obyčejná, široce použitelná a současně dostupná auta jako Chrysler 300 alias 300C. Smutné je, že s V8 nekončí kvůli nezájmu.
Historie Chrysleru 300 se začala psát už v roce 1955 a dotkla se i Evropy. Přímo pod svým vlastním jménem (či označením 300C, které v některých chvílích a na některých trzích přijímal za své) se tu tohle auto prodávalo od poloviny první dekády nového milénia a později se v nabídce objevilo i jako Lancia Thema. Obojí už odnesl čas, samotný 300 ale ve své dosud poslední generaci zvané LD zůstal v nabídce zejména v USA od roku 2011 dodnes. A přes poněkud vrtkavý zájem si do poslední chvíle udržel pozici velkého levného sedanu, prostě lidového auta svého druhu, které můžete mít i s motorem V8 a nikdo se tomu nediví. Také to ale odnesl čas.
Není to překvapení, automobilka to avizovala už zkraje roku, vzhledem k enormnímu zájmu o finální edici vozu, která se s motorem 6,4 V8 o 492 koních a spoustou technické i komfortní výbavy za 56 595 USD (cca 1 280 000 Kč) vyprodala během chvíle, jsme ale mohli doufat, že Chrysler konec produkce ještě o něco pozdrží. Nakonec se to nestalo a z výrobní linky právě sjel poslední kus modelu 300 generace LD právě s motorem 6,4 V8.
Stalo se tak v továrně značky kanadském Ontariu, kde vznikají také sesterské Dodge Challenger a Charger. Ty zatím zůstávají ve výrobě i s osmiválci jako o trochu méně lidové alternativy, třebaže také ony se mají příští rok potkat se sekyrou. Jak jsme již zmínili, vůz je posledním exemplářem ze speciální edice omezené na 2 200 vyrobených exemplářů, která byla v lednu vyprodána během pouhých 12 hodin. Rozhodně tedy nelze říci, že by 300 s osmiválci končil pro nezájem.
Přesto s nimi končí, byť ve zbytku měsíce má v Ontariu vzniknout ještě hrstka aut se slabšími motory. Náhrada přijde, stát se tak má v příštím roce, osmiválce už u toho ale být nemají. Nový Chrysler 300 (nebo jakkoli se vůz bude jmenovat) dorazí už jen nanejvýš s motory V6 a také s bateriovým elektrickým pohonem.
S Chryslerem 300 alias 300C SRT-8 je amen, i když se jeho finální edice rozprodala za pár hodin. Další exempláře s takto silným V8 už nevzniknou a ani v budoucnu vzniknout nemají. Foto: Chrysler
Zdroj: Chrysler
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 4 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před 2 hodinami - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 4 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 5 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.27. 09:32 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien