Konec jedné éry: Za posledním lidovým autem s 492koňovým V8 se zavřela voda, i když zájem o něj byl do poslední chvíle enormní

Pár dostupných alternativ tu ještě zůstane, žádná ale nebude tak lidová, nepůjde o tak obyčejná, široce použitelná a současně dostupná auta jako Chrysler 300 alias 300C. Smutné je, že s V8 nekončí kvůli nezájmu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Konec jedné éry: Za posledním lidovým autem s 492koňovým V8 se zavřela voda, i když zájem o něj byl do poslední chvíle enormní

11.12.2023 | Petr Miler

Konec jedné éry: Za posledním lidovým autem s 492koňovým V8 se zavřela voda, i když zájem o něj byl do poslední chvíle enormní

/

Foto: Chrysler

Pár dostupných alternativ tu ještě zůstane, žádná ale nebude tak lidová, nepůjde o tak obyčejná, široce použitelná a současně dostupná auta jako Chrysler 300 alias 300C. Smutné je, že s V8 nekončí kvůli nezájmu.

Historie Chrysleru 300 se začala psát už v roce 1955 a dotkla se i Evropy. Přímo pod svým vlastním jménem (či označením 300C, které v některých chvílích a na některých trzích přijímal za své) se tu tohle auto prodávalo od poloviny první dekády nového milénia a později se v nabídce objevilo i jako Lancia Thema. Obojí už odnesl čas, samotný 300 ale ve své dosud poslední generaci zvané LD zůstal v nabídce zejména v USA od roku 2011 dodnes. A přes poněkud vrtkavý zájem si do poslední chvíle udržel pozici velkého levného sedanu, prostě lidového auta svého druhu, které můžete mít i s motorem V8 a nikdo se tomu nediví. Také to ale odnesl čas.

Není to překvapení, automobilka to avizovala už zkraje roku, vzhledem k enormnímu zájmu o finální edici vozu, která se s motorem 6,4 V8 o 492 koních a spoustou technické i komfortní výbavy za 56 595 USD (cca 1 280 000 Kč) vyprodala během chvíle, jsme ale mohli doufat, že Chrysler konec produkce ještě o něco pozdrží. Nakonec se to nestalo a z výrobní linky právě sjel poslední kus modelu 300 generace LD právě s motorem 6,4 V8.

Stalo se tak v továrně značky kanadském Ontariu, kde vznikají také sesterské Dodge Challenger a Charger. Ty zatím zůstávají ve výrobě i s osmiválci jako o trochu méně lidové alternativy, třebaže také ony se mají příští rok potkat se sekyrou. Jak jsme již zmínili, vůz je posledním exemplářem ze speciální edice omezené na 2 200 vyrobených exemplářů, která byla v lednu vyprodána během pouhých 12 hodin. Rozhodně tedy nelze říci, že by 300 s osmiválci končil pro nezájem.

Přesto s nimi končí, byť ve zbytku měsíce má v Ontariu vzniknout ještě hrstka aut se slabšími motory. Náhrada přijde, stát se tak má v příštím roce, osmiválce už u toho ale být nemají. Nový Chrysler 300 (nebo jakkoli se vůz bude jmenovat) dorazí už jen nanejvýš s motory V6 a také s bateriovým elektrickým pohonem.


Konec jedné éry: Za posledním lidovým autem s 492koňovým V8 se zavřela voda, i když zájem o něj byl do poslední chvíle enormní - 1 - Chrysler 300C SRT-8 V8 2023 konec 01Konec jedné éry: Za posledním lidovým autem s 492koňovým V8 se zavřela voda, i když zájem o něj byl do poslední chvíle enormní - 2 - Chrysler 300C SRT-8 V8 2023 konec 02
S Chryslerem 300 alias 300C SRT-8 je amen, i když se jeho finální edice rozprodala za pár hodin. Další exempláře s takto silným V8 už nevzniknou a ani v budoucnu vzniknout nemají. Foto: Chrysler

Zdroj: Chrysler

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše