Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Koenigsegg zdvojnásobí produkci, vyrobí tak... 25 aut za rok
29.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédové spustí během příštích měsíců novou výrobní linku. I nadále však budou vyrábět o třetinu aut méně než takové italské Pagani Automobili.
Není tomu dlouho, co jsme zmínili výstavbu nové továrny Pagani Automobili. Díky tomu mohou Italové navýšit produkci až na 300 exemplářů, přesto však dané volby nevyužijí. Místo toho budou kvůli exkluzivitě limitovat výrobu na pouhých 45 kousků ročně. To je ovšem ve srovnání se značkou Koenigsegg přímo velkosériová produkce, neboť Švédové každých dvanáct měsíců vyexpedují do světa nějakých 10 až 15 aut.
Dané množství přitom není dáno primárně poptávkou, ale komplexní ruční výrobou. Vše přitom začíná formováním a zapékáním karbonových vláken, ze kterých je kompletně celá karoserie. Poté přichází na řadu lak, který je nanášen ručně, stejně jako tenká vrstva vosku. Tuto činnost má přitom na svědomí pouze jeden člověk, přičemž tomu veškerá práce zabere u každého vozu přibližně tisíc hodin.
Dále tu máme montáž pětilitrového osmiválcového motoru twin-turbo, ke které opět dochází bez přispění robotů. Není proto divu, že zabere dva až tři měsíce. O poznání kratší pak není ani sestavení interiéru, zvláště když ten vzniká přesně podle požadavků každého zákazníka a Koenigsegg tak nemůže šít „na sklad“. Výše zmíněných 10-15 exemplářů ročně tak zní pomalu jako enormní množství.
Švédové ovšem plánují zdvojnásobení této produkce, neboť do roku 2016 by měla být hotová nová montážní linka. Ani poté se však značka nemusí bát ztráty exkluzivity, neboť i přes navýšené množství stále půjde maximálně o dvě třetiny vozů, jež pouští do světa Pagani - počítá se s 25 auty ročně.



Výroba Koenigseggu je více než náročná a proto i nadmíru zdlouhavá. Není proto divu, že ročně vznikne maximálně 15 exemplářů
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před hodinouElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 22 minutamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před hodinouNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 3 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 4 hodinamiDosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva