Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Koenigsegg zdvojnásobí produkci, vyrobí tak... 25 aut za rok
29.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédové spustí během příštích měsíců novou výrobní linku. I nadále však budou vyrábět o třetinu aut méně než takové italské Pagani Automobili.
Není tomu dlouho, co jsme zmínili výstavbu nové továrny Pagani Automobili. Díky tomu mohou Italové navýšit produkci až na 300 exemplářů, přesto však dané volby nevyužijí. Místo toho budou kvůli exkluzivitě limitovat výrobu na pouhých 45 kousků ročně. To je ovšem ve srovnání se značkou Koenigsegg přímo velkosériová produkce, neboť Švédové každých dvanáct měsíců vyexpedují do světa nějakých 10 až 15 aut.
Dané množství přitom není dáno primárně poptávkou, ale komplexní ruční výrobou. Vše přitom začíná formováním a zapékáním karbonových vláken, ze kterých je kompletně celá karoserie. Poté přichází na řadu lak, který je nanášen ručně, stejně jako tenká vrstva vosku. Tuto činnost má přitom na svědomí pouze jeden člověk, přičemž tomu veškerá práce zabere u každého vozu přibližně tisíc hodin.
Dále tu máme montáž pětilitrového osmiválcového motoru twin-turbo, ke které opět dochází bez přispění robotů. Není proto divu, že zabere dva až tři měsíce. O poznání kratší pak není ani sestavení interiéru, zvláště když ten vzniká přesně podle požadavků každého zákazníka a Koenigsegg tak nemůže šít „na sklad“. Výše zmíněných 10-15 exemplářů ročně tak zní pomalu jako enormní množství.
Švédové ovšem plánují zdvojnásobení této produkce, neboť do roku 2016 by měla být hotová nová montážní linka. Ani poté se však značka nemusí bát ztráty exkluzivity, neboť i přes navýšené množství stále půjde maximálně o dvě třetiny vozů, jež pouští do světa Pagani - počítá se s 25 auty ročně.
Výroba Koenigseggu je více než náročná a proto i nadmíru zdlouhavá. Není proto divu, že ročně vznikne maximálně 15 exemplářů
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 2 hodinami - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 3 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala domácí automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které podpořily vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva