Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Koenigsegg Regera ukázal robotizovanou karoserii, na dálku se složí i rozloží (videa)
13.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hybridní hypersport se pyšní řešením zvaným Autoskin. Na dálku otevírá dveře nebo motorový prostor.
Osud automobilky Koenigsegg v mnohém připomíná konkurenční Pagani. Také v případě švédské značky jde o projekt nadšence, který se nakonec stal světovým fenoménem. Tím ovšem podobnost nekončí, dále se supersporty obou výrobců mohou pochlubit nízkou hmotností a velkoobjemovým motorem. Zatímco Italové jsou ale celým světem vnímáni jako značka, která sází jeden okruhový rekord za druhým (což se ostatně nově potvrdilo), švédské stroje podle některých dokážou excelovat pouze v přímce.
Co je na tom pravdy, nevíme, na vzájemné poměřování sil mezi Koenigseggem a Pagani dnes ale nedojde, jakkoliv by nás samozřejmě takové srovnání zajímalo. Místo toho si ovšem posvítíme na nový model Regera, za kterým stojí Švédové a který tradiční přeplňovaný motor V8 spároval s elektrickou energií. Přitom se značka obešla bez převodovky, díky čemuž je její počin ještě zvláštnější. Rozhodně však nejde o žádného loudu, neboť zrychlení z klidu na 400 km/h by tato silniční stíhačka měla pokořit za pouhých 20 sekund.
Kromě výše zmíněných fines dostala Regera do vínku rovněž vůbec první robotizovanou karoserii na světě, které její tvůrci říkají Autoskin. Vše přitom funguje na bázi elektromotorů, které mohou individuálně ovládat jednotlivé panely karoserie a tak kupříkladu automaticky otevřít zavazadlový prostor nebo motorový prostor. Samozřejmostí je pak také odhalení interiéru. Součástí dálkového ovládání je i tlačítko Show Mode, které otevře a zavře vše a jehož činnost si můžete prohlédnout na nových videích.
Koenigsegg dodává, že celá záležitost je praktickou a zároveň velmi lehkou technologií, která hmotnost vozu nenavyšuje ani o 5 kilogramů. To je opravdu působivé, nicméně kromě posedlosti značky každým gramem to rovněž do značné míry odpovídá také v úvodu zmiňované reputaci. Tedy že Švédové mají raději spíše „show“ - a tahle je opravdu svérázná, však se na ni podívejte sami...
Nejsme si úplně jisti, k čemu je to dobré, ale vypadá to zajímavě...
Koenigsegg Regera - AutoskinThe Koenigsegg Regera features the world's first fully robotized sports car body. We call it Autoskin. Each component can be operated individually, revealing the Regera's engine bay, luggage compartment and interior. There's also a button on the remote for 'Show Mode', which you can see here. Autoskin is a super-light, practical feature that adds less than 5kg to the Regera's weight.Music - "Egmont Overture Finale" Kevin MacLeod (incompetech.com) Licensed under Creative Commons: By Attribution 3.0
Posted by Koenigsegg Automotive AB on 11. listopad 2015
Koenigsegg Autoskin Part 2Part 2 of our Autoskin demonstration: This is a new feature available only on the new Koenigsegg Regera and another industry first for a serial production car. It's our new robotized control system, called Autoskin, which can open and close all of the doors on the vehicle from the remote control. What you see here is "Show Mode", which opens/closes all openings at the same time. They call also be controlled individually.Music: Mahler Symphony No. 5, used under Creative Commons licence from www.musopen.org
Posted by Koenigsegg Automotive AB on 12. listopad 2015
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024 - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024 - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024 - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva