Koenigsegg Regera má být hybrid, jen elektromotor dodá šílených 700 koní

Slavný Christian chystá se v Ženevě nechat ztvrdnout brady všech výrobců hypersportů. 700 koní bude mít jen elektromotor, ten v P1 je proti němu chcípák.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Koenigsegg Regera má být hybrid, jen elektromotor dodá šílených 700 koní

19.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Koenigsegg Regera má být hybrid, jen elektromotor dodá šílených 700 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Slavný Christian chystá se v Ženevě nechat ztvrdnout brady všech výrobců hypersportů. 700 koní bude mít jen elektromotor, ten v P1 je proti němu chcípák.

Koenigsegg se více než na objem produkce zaměřuje na významnost svých produktů. V dohledné době je hodlá vytáhnout na Nordschleife, aby ukázal jejich deklarovanou výjimečnost v praxi. Už jen to, že si na sprintu Agera R smlsne na Porsche 918, by mohlo udržet naší pozornost. O tu Švédové budou usilovat ale už v Ženevě, na kterou řádně naleští ještě rychlejší Ageru RS. Mnozí z vás však vědí, že ta nebude hlavním terčem fotoaparátů přihlížejících.

Z nedávné zprávy vyplynulo, že Koenigsegg připravuje ještě jednu novinku s názvem Regera. Už zaznělo, že Regera ve švédštině znamená cosi jako „vládni svému království” a že jméno vozu a font napovídají o příslušnosti k hybridní smetánce skrývající ve svých útrobách kromě spalovací jednotky také elektromotor. Hovořilo se taktéž o výkonu nejméně 986 kW (1 341 koní) a hmotnosti pod 1 341 kg. Dnes to vypadá na něco ještě šťavnatějšího, čemuž budiž důkazem první hmatatelnější upoutávka a s ní související prohlášení výrobce.

Z čeho usuzujeme, že je 1 341 koní málo? No, nový „megacar“ totiž bude mít podle posledních zpráv dosud neviděný elektromotor s omračujícím výkonem 700 koní. Přijde nám to jako poměrně početné stádečko plnokrevníků zejména když uvážíme, že dráty, magnet a cívky v McLarenu P1 - mimochodem proklatě rychlém autě - produkují jen 180 elektrických koní. Energii by přitom měly zajišťovat bateriové články o kapacitě 9 kWh. Jakmile uvážíme, za jak dlouho se tato kapacita při takovém výkonu vyplácá, nevypadá to na dlouhou show, na druhou stranu by i takový krátký „boost” mohl Koenigsegg solidně rozparádit.

Přidejme si k tomu ještě benzinový osmiválec bi-turbo z dosavadního vrcholu One:1, který má 1 360 koní a začnou vycházet docela závratná numera. Pokud uvážíme dynamiku zmíněného vozu, korunovanou schopností zrychlit z klidu na 400 km/h za 20 sekund, ani si raději nebudeme představovat časy Regery. Zajímavostí je, že navzdory podobnému názvu (Regera vs. Agera) bychom měli ve finále spatřit kompletně nový vůz s revolučními technologiemi, nikoliv jen ostřejší Ageru. Dost možná nové nejrychlejší produkční auto vůbec, těšme se na něj...

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.


Koenigsegg Regera má být hybrid, jen elektromotor dodá šílených 700 koní - 1 - Koenigsegg Regera 2015 upoutavka sketch 01
Koenigsegg Regera bude skutečně mimořádně rychlým autem. Pokud si také udrží nízkou hmotnost, ani nástupce Bugatti Veyron nemusí být dost rychlý

Zdroj: Evo

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.