Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Koenigsegg prý nejde po rychlostních rekordech, možná jich ale jen není s to dosáhnout
7.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Radši postavíme auto, které bude dobře zrychlovat a které bude lepší na okruhu, říká Christian von Koenigsegg. Logické, může to ale být jen výmluva.
Automobilka Koenigsegg se nežene za nejvyšší maximální rychlostí. Oznámil to její zakladatel Christian von Koenigsegg jako odpověď na otázku, proč není model One:1 držitelem rychlostního rekordu, když jeho maximální rychlost má být vyšší než u Bugatti Veyron. Von Koenigsegg je přesvědčen, že One:1 svých 440 km/h skutečně zvládne, ale hlavní cíl u jeho vývoje to prý nebyl.
Je to podle něj otázka priorit a otázka toho, kam dané auto míří. Vůz může mít nejvyšší maximálku na světě, ale pokud nebude dostatečné jeho zrychlení, na okruzích nejrychlejší být nemusí - a právě to jsou místa, kam zákazníci Koenigseggu One:1 se svými vozy budou mířit. „Co je důležitější - absolutní maximálka, které zákazníci dost pravděpodobně nikdy nedosáhnou, nebo akcelerace, kterou budou používat pokaždé, když vyrazí na okruh?” ptá se von Koenigsegg.
Důvod, proč se Koenigsegg za rychlostními rekordy nežene, ale může mít i jiný důvod - je vážně těžké jich dosáhnout. Však vzpomeňme na těžkosti velkého koncernu VW a dejme si je do kontextu s možnostmi švédské miniautomobilky. Když totiž řeknete „Postavíme nejrychlejší auto na světě” a pak se to nepodaří, máte problém. Naopak když nic takového nezmiňujete a vaše auto je nejrychlejší tak trochu mimochodem, akorát „neověřeně”, získáte leda bonusové body. Kdyby nejrychlejší nakonec nebylo, nic se neděje, což třeba podpoříte prohlášením, které teď komentujeme. V každém případě je pro zákazníky jistě lákavé mít nejrychlejší auto na světě, i když tak rychle nejezdí; drtivá většina majitelů Veyronu jistě také nepřesáhla čtyřstovku a pouze je v kapse hřeje pocit, že „mají to nej”.
S nejvyšší rychlostí se u Koenigseggu pojí ještě jedna potíž - není jí kde dosáhnout. Podle slov Christiana von Koenigsegga zatím bylo nalezeno jen 5 km dlouhé letiště a potřeba je vzdálenost zhruba dvojnásobná. A že by je Volkswagen pustil do svého testovacího centra v Ehra-Lessien, je dost nepravděpodobné...
Koenigsegg One:1 by měl být rychlejší než Bugatti Veyron i Hennessey Venom, ale hlavní cíl vývoje to nebyl
Zdroj: Koenigsegg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 7 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch