Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Koenigsegg One:1 na nových fotkách a videu, megawattový výkon kily nedorovná
26.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf švédské značky představil každý detail své nové kreace. Její osmiválec bude produkovat 1 360 koní, hmotnost ale pod tuto cifru klesne.
Nový Koenigsegg One:1 asi nebyl nejpřekvapivější novinkou letošního ženevského autosalonu. Rozhodně však o něm můžeme mluvit jako o nejvýkonnější kreaci, neboť jeho pětilitrový přeplňovaný osmiválec posílá na zadní kola 1 360 koní. To je přesně jeden megawatt neboli 1 000 kW, tedy porce, s jakou se u žádného dalšího sériově vyráběného automobilu nesetkáte. Název One:1 měl přitom naznačovat, že tuto sílu hodlá Koenigsegg dorovnat také kilogramy. Jak nám ale na novém videu prozradí šéf značky, ve skutečnosti tomu bude trochu jinak.
Podle Christiana von Koenigsegga je totiž hmotnost 1 360 kg jen udávaná, přičemž počítá s 50 % paliva v nádrži a sto procenty všech ostatních kapalin. A zatímco výstavní exponát, který se na téměř devítiminutovém snímku připravuje na zmiňovanou Ženevu, váží o trochu více, produkční verze má oproti němu zhubnout o přibližně 30 kilo. Tím se dostane pod udávanou hodnotu, což by zákazníci mohli brát jako nedodržení závazku. Dáme však krk na to, že nikdo kvůli tomu nebude One:1 vracet...
Není to ovšem jediná překvapivá novinka, kterou se z videa dozvíme. Christian von Koenigsegg rovněž zmíní, že výstavní kousek se dokončoval jen pár hodin před zahájením ženevského autosalonu. Pro zaměstnance značky tak týdny, jež slavnostnímu odhalení předcházely, musely být extrémně hektické. Námaha však rozhodně stála za to, neboť s novou švédskou kreací se prozatím nikdo nemůže srovnávat.
Kromě samotného výkonu motoru jsou totiž působivé i samotné jízdní výkony. Ke zrychlení z nuly na 400 km/h totiž vůz potřebuje pouhých 20 sekund, na následnou deceleraci mu pak stačí jen poloviční čas. Při nejvyšší rychlosti 440 km/h, jíž limitují pneumatiky, pak poskytuje přítlak 830 kg, zatímco v zatáčkách vám dovolí zažít přetížení až 2 g.
Zajímavostí je ale daleko více, přičemž pragmatikům můžeme prozradit, že stejně jako Agera či CCXR zvládá i One:1 spalovat kromě běžného benzinu také závodní nebo biopalivo E85. V rámci emisí pak vyhovuje normám Euro VI, údaje o spotřebě ale Koenigsegg nezveřejnil. Docela by nás přitom zajímalo, kolik činí při maximálním nasazení, metu „sto na sto” zde zřejmě nebude problém pokořit...
Takhle vypadá Koenigsegg One:1 ve standardním provedení. Za příplatek ovšem můžete dostat třebas celokarbonovou karoserii v průzračném laku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 5 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus