Koenigsegg One:1 na nových fotkách a videu, megawattový výkon kily nedorovná

Šéf švédské značky představil každý detail své nové kreace. Její osmiválec bude produkovat 1 360 koní, hmotnost ale pod tuto cifru klesne.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Koenigsegg One:1 na nových fotkách a videu, megawattový výkon kily nedorovná

26.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Koenigsegg One:1 na nových fotkách a videu, megawattový výkon kily nedorovná

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Šéf švédské značky představil každý detail své nové kreace. Její osmiválec bude produkovat 1 360 koní, hmotnost ale pod tuto cifru klesne.

Nový Koenigsegg One:1 asi nebyl nejpřekvapivější novinkou letošního ženevského autosalonu. Rozhodně však o něm můžeme mluvit jako o nejvýkonnější kreaci, neboť jeho pětilitrový přeplňovaný osmiválec posílá na zadní kola 1 360 koní. To je přesně jeden megawatt neboli 1 000 kW, tedy porce, s jakou se u žádného dalšího sériově vyráběného automobilu nesetkáte. Název One:1 měl přitom naznačovat, že tuto sílu hodlá Koenigsegg dorovnat také kilogramy. Jak nám ale na novém videu prozradí šéf značky, ve skutečnosti tomu bude trochu jinak.

Podle Christiana von Koenigsegga je totiž hmotnost 1 360 kg jen udávaná, přičemž počítá s 50 % paliva v nádrži a sto procenty všech ostatních kapalin. A zatímco výstavní exponát, který se na téměř devítiminutovém snímku připravuje na zmiňovanou Ženevu, váží o trochu více, produkční verze má oproti němu zhubnout o přibližně 30 kilo. Tím se dostane pod udávanou hodnotu, což by zákazníci mohli brát jako nedodržení závazku. Dáme však krk na to, že nikdo kvůli tomu nebude One:1 vracet...

Není to ovšem jediná překvapivá novinka, kterou se z videa dozvíme. Christian von Koenigsegg rovněž zmíní, že výstavní kousek se dokončoval jen pár hodin před zahájením ženevského autosalonu. Pro zaměstnance značky tak týdny, jež slavnostnímu odhalení předcházely, musely být extrémně hektické. Námaha však rozhodně stála za to, neboť s novou švédskou kreací se prozatím nikdo nemůže srovnávat.

Kromě samotného výkonu motoru jsou totiž působivé i samotné jízdní výkony. Ke zrychlení z nuly na 400 km/h totiž vůz potřebuje pouhých 20 sekund, na následnou deceleraci mu pak stačí jen poloviční čas. Při nejvyšší rychlosti 440 km/h, jíž limitují pneumatiky, pak poskytuje přítlak 830 kg, zatímco v zatáčkách vám dovolí zažít přetížení až 2 g.

Zajímavostí je ale daleko více, přičemž pragmatikům můžeme prozradit, že stejně jako Agera či CCXR zvládá i One:1 spalovat kromě běžného benzinu také závodní nebo biopalivo E85. V rámci emisí pak vyhovuje normám Euro VI, údaje o spotřebě ale Koenigsegg nezveřejnil. Docela by nás přitom zajímalo, kolik činí při maximálním nasazení, metu „sto na sto” zde zřejmě nebude problém pokořit...


Koenigsegg One:1 na nových fotkách a videu, megawattový výkon kily nedorovná - 1 - Koenigsegg One to 1 nove foto 01Koenigsegg One:1 na nových fotkách a videu, megawattový výkon kily nedorovná - 2 - Koenigsegg One to 1 nove foto 02Koenigsegg One:1 na nových fotkách a videu, megawattový výkon kily nedorovná - 3 - Koenigsegg One to 1 nove foto 03Koenigsegg One:1 na nových fotkách a videu, megawattový výkon kily nedorovná - 4 - Koenigsegg One to 1 nove foto 04Koenigsegg One:1 na nových fotkách a videu, megawattový výkon kily nedorovná - 5 - Koenigsegg One to 1 nove foto 05Koenigsegg One:1 na nových fotkách a videu, megawattový výkon kily nedorovná - 6 - Koenigsegg One to 1 nove foto 06Koenigsegg One:1 na nových fotkách a videu, megawattový výkon kily nedorovná - 7 - Koenigsegg One to 1 nove foto 07Koenigsegg One:1 na nových fotkách a videu, megawattový výkon kily nedorovná - 8 - Koenigsegg One to 1 nove foto 08Koenigsegg One:1 na nových fotkách a videu, megawattový výkon kily nedorovná - 9 - Koenigsegg One to 1 nove foto 09Koenigsegg One:1 na nových fotkách a videu, megawattový výkon kily nedorovná - 10 - Koenigsegg One to 1 nove foto 10Koenigsegg One:1 na nových fotkách a videu, megawattový výkon kily nedorovná - 11 - Koenigsegg One to 1 nove foto 11Koenigsegg One:1 na nových fotkách a videu, megawattový výkon kily nedorovná - 12 - Koenigsegg One to 1 nove foto 12Koenigsegg One:1 na nových fotkách a videu, megawattový výkon kily nedorovná - 13 - Koenigsegg One to 1 nove foto 13Koenigsegg One:1 na nových fotkách a videu, megawattový výkon kily nedorovná - 14 - Koenigsegg One to 1 nove foto 14Koenigsegg One:1 na nových fotkách a videu, megawattový výkon kily nedorovná - 15 - Koenigsegg One to 1 nove foto 15Koenigsegg One:1 na nových fotkách a videu, megawattový výkon kily nedorovná - 16 - Koenigsegg One to 1 nove foto 16Koenigsegg One:1 na nových fotkách a videu, megawattový výkon kily nedorovná - 17 - Koenigsegg One to 1 nove foto 17Koenigsegg One:1 na nových fotkách a videu, megawattový výkon kily nedorovná - 18 - Koenigsegg One to 1 nove foto 18Koenigsegg One:1 na nových fotkách a videu, megawattový výkon kily nedorovná - 19 - Koenigsegg One to 1 nove foto 19Koenigsegg One:1 na nových fotkách a videu, megawattový výkon kily nedorovná - 20 - Koenigsegg One to 1 nove foto 20Koenigsegg One:1 na nových fotkách a videu, megawattový výkon kily nedorovná - 21 - Koenigsegg One to 1 nove foto 21Koenigsegg One:1 na nových fotkách a videu, megawattový výkon kily nedorovná - 22 - Koenigsegg One to 1 nove foto 22
Takhle vypadá Koenigsegg One:1 ve standardním provedení. Za příplatek ovšem můžete dostat třebas celokarbonovou karoserii v průzračném laku

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.