Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Koenigsegg One:1 na nových fotkách a videu, megawattový výkon kily nedorovná
26.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf švédské značky představil každý detail své nové kreace. Její osmiválec bude produkovat 1 360 koní, hmotnost ale pod tuto cifru klesne.
Nový Koenigsegg One:1 asi nebyl nejpřekvapivější novinkou letošního ženevského autosalonu. Rozhodně však o něm můžeme mluvit jako o nejvýkonnější kreaci, neboť jeho pětilitrový přeplňovaný osmiválec posílá na zadní kola 1 360 koní. To je přesně jeden megawatt neboli 1 000 kW, tedy porce, s jakou se u žádného dalšího sériově vyráběného automobilu nesetkáte. Název One:1 měl přitom naznačovat, že tuto sílu hodlá Koenigsegg dorovnat také kilogramy. Jak nám ale na novém videu prozradí šéf značky, ve skutečnosti tomu bude trochu jinak.
Podle Christiana von Koenigsegga je totiž hmotnost 1 360 kg jen udávaná, přičemž počítá s 50 % paliva v nádrži a sto procenty všech ostatních kapalin. A zatímco výstavní exponát, který se na téměř devítiminutovém snímku připravuje na zmiňovanou Ženevu, váží o trochu více, produkční verze má oproti němu zhubnout o přibližně 30 kilo. Tím se dostane pod udávanou hodnotu, což by zákazníci mohli brát jako nedodržení závazku. Dáme však krk na to, že nikdo kvůli tomu nebude One:1 vracet...
Není to ovšem jediná překvapivá novinka, kterou se z videa dozvíme. Christian von Koenigsegg rovněž zmíní, že výstavní kousek se dokončoval jen pár hodin před zahájením ženevského autosalonu. Pro zaměstnance značky tak týdny, jež slavnostnímu odhalení předcházely, musely být extrémně hektické. Námaha však rozhodně stála za to, neboť s novou švédskou kreací se prozatím nikdo nemůže srovnávat.
Kromě samotného výkonu motoru jsou totiž působivé i samotné jízdní výkony. Ke zrychlení z nuly na 400 km/h totiž vůz potřebuje pouhých 20 sekund, na následnou deceleraci mu pak stačí jen poloviční čas. Při nejvyšší rychlosti 440 km/h, jíž limitují pneumatiky, pak poskytuje přítlak 830 kg, zatímco v zatáčkách vám dovolí zažít přetížení až 2 g.
Zajímavostí je ale daleko více, přičemž pragmatikům můžeme prozradit, že stejně jako Agera či CCXR zvládá i One:1 spalovat kromě běžného benzinu také závodní nebo biopalivo E85. V rámci emisí pak vyhovuje normám Euro VI, údaje o spotřebě ale Koenigsegg nezveřejnil. Docela by nás přitom zajímalo, kolik činí při maximálním nasazení, metu „sto na sto” zde zřejmě nebude problém pokořit...
Takhle vypadá Koenigsegg One:1 ve standardním provedení. Za příplatek ovšem můžete dostat třebas celokarbonovou karoserii v průzračném laku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Škoda pod tlakem odpískala své absurdní plány. Elektrická Octavia se odkládá, smrt spalovacích modelů též, šéfové přiznali barvu
3.10.2024 - Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024 - VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024 - Nový rekord silniční F1 Mercedesu z Nordschleife ukazuje hlavně slabiny pohonu, na záznam z jízdy se chvílemi nedá dívat
3.10.2024 - Do Evropy míří čínská značka, která levným soupeřem Octavie válcuje Škodu, sem ale táhne s jiným zbožím
3.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva