Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Koenigsegg Agera One:1: nové detaily i skici unikátní Agery, má jet až 440 km/h
3.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ve Skandinávii vzniká čínský expres na míru. Vážit má 1 400 kg, produkovat bude 1 400 koní a nejvyšší rychlost by měla vrcholit hodnotou 440 km/h.
O limitovaných edicích Koenigseggu Agera se zmiňujeme poměrně často, což ostatně platí také o konkurenčním Pagani Zonda, jež se rovněž vyrábí přesně na míru klientele se zbytnými miliony dolarů na účtech. Ani v jednom případu ovšem nedošlo k tak výraznému odstupu od standardní produkce jako u novinky nazvané Agera One:1. Jak totiž dokládají první oficiální skici, byl design důkladně překopán. To samé se pak týká i motorového prostoru, který bude nabízet ohlášených 1 400 koní.
Samotný výkon, jehož produkci má na starosti přeplňovaný pětilitr V8, přitom v kombinaci s hmotností stál za názvem švédské novinky určené čínskému podnikateli. One:1 (čili jedna ku jedné) totiž označuje poměr mezi koňskou silou a kilogramy, díky čemuž nám jasně vyjde i výsledná hmotnost modelu, který vznikne pouze v jediném exempláři. Divit bychom se proto neměli ani změně jízdní dynamiky, jež počítá s nejvyšší rychlostí 430 až 440 km/h.
Právě kvůli navýšenému maximu musel být výrazně poladěn samotný bodykit, který nyní počítá s pevně uchyceným střešním panelem. Ten navíc směrem dozadu přechází v mohutné zadní křídlo, jehož tvar nám dává vzpomenout na již limitované Pagani Zonda 760 RS. Nové jsou ovšem také oba nárazníky, díky čemuž jediným standardem pro Ageru One:1 jsou celokarbonová kola. Ta jsou totiž součástí sériové výbavy každého modelu vyrobeného skandinávskou automobilkou.
Výkon 1 400 koní a pozměněný design karoserie stojí za novou nejvyšší rychlostí Koenigseggu Agera One:1, která má činit až 440 km/h
Zdroj: GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 2 hodinami - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 3 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala domácí automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které podpořily vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva