Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Koenigsegg Agera One:1: nové detaily i skici unikátní Agery, má jet až 440 km/h
3.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ve Skandinávii vzniká čínský expres na míru. Vážit má 1 400 kg, produkovat bude 1 400 koní a nejvyšší rychlost by měla vrcholit hodnotou 440 km/h.
O limitovaných edicích Koenigseggu Agera se zmiňujeme poměrně často, což ostatně platí také o konkurenčním Pagani Zonda, jež se rovněž vyrábí přesně na míru klientele se zbytnými miliony dolarů na účtech. Ani v jednom případu ovšem nedošlo k tak výraznému odstupu od standardní produkce jako u novinky nazvané Agera One:1. Jak totiž dokládají první oficiální skici, byl design důkladně překopán. To samé se pak týká i motorového prostoru, který bude nabízet ohlášených 1 400 koní.
Samotný výkon, jehož produkci má na starosti přeplňovaný pětilitr V8, přitom v kombinaci s hmotností stál za názvem švédské novinky určené čínskému podnikateli. One:1 (čili jedna ku jedné) totiž označuje poměr mezi koňskou silou a kilogramy, díky čemuž nám jasně vyjde i výsledná hmotnost modelu, který vznikne pouze v jediném exempláři. Divit bychom se proto neměli ani změně jízdní dynamiky, jež počítá s nejvyšší rychlostí 430 až 440 km/h.
Právě kvůli navýšenému maximu musel být výrazně poladěn samotný bodykit, který nyní počítá s pevně uchyceným střešním panelem. Ten navíc směrem dozadu přechází v mohutné zadní křídlo, jehož tvar nám dává vzpomenout na již limitované Pagani Zonda 760 RS. Nové jsou ovšem také oba nárazníky, díky čemuž jediným standardem pro Ageru One:1 jsou celokarbonová kola. Ta jsou totiž součástí sériové výbavy každého modelu vyrobeného skandinávskou automobilkou.
Výkon 1 400 koní a pozměněný design karoserie stojí za novou nejvyšší rychlostí Koenigseggu Agera One:1, která má činit až 440 km/h
Zdroj: GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 40 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 36 minutami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch