Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Kia Optima Hybrid 2012 též zná své české ceny, připravte si nejméně tři čtvrtě milionu
11.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Portfolio motorizací sedanu Optima rozšiřuje hybridní verze vybavená dvoulitrem a elektromotorem o celkovém výkonu 190 koní.
V Evropě pořád nová limuzína Kia Optima konkurující třeba Volkswagenu Passat nebo Fordu Mondeo je k mání pouze s dvojicí pohonných jednotek. Zájemci mají možnost vybrat si zážehový čtyřválec o objemu 2,0 litru, variabilním časováním CVVT a nejvyšším výkonem 165 koní. Druhou alternativou je turbodiesel 1,7 CRDi se 136 koňmi. Oba motory se standardně dodávají se šestistupňovým manuálem, alternativou je automat o stejném počtu kvaltů. Ceny odvíjející se také od výbav Active, Comfort a Exclusive se pohybují od 560 do 710 tisíc.
Ve srovnání s hlavními rivaly poměrně chudou nabídku nyní rozšiřuje Optima Hybrid. Pod její kapotou se nachází dvoulitrový čtyřválec pracující v Atkinsonově cyklu o výkonu 110 kW (150 koní) při 6 000 ot./min a nejvyšším točivým momentem 180 newtonmetrů při 5 000 ot./min. Spalovací jednotka je spojena přes spojku s elektromotorem a generátorem v jedné roli o výkonu 30 kW (41 koní) při 1 400 až 6 000 otáčkách a točivým momentem 205 Nm dostupném téměř od nulových otáček až do 1 400 ot./min.
Kia tvrdí, že spojení se odehraje prakticky bez výkonových ztrát a na šestistupňovou automatickou převodovku s hydrodynamickým měničem putuje 190 koní při 6 000 otáčkách a 245 Nm při 4 250 otáčkách (v jedné z několika tabulek je to pro změnu 340 Nm při 1 400 ot., tak se pak v tom vyznejte). Společně to má podle údajů výrobce stačí na maximální rychlost 192 km/h (druhá tabulka 185 km/h), čas akcelerace na stovku za 9,4 sekundy a průměrnou spotřebu 5,4 l/100 km (resp. 5,3 l). Co by možná případné zájemce mohlo zajímat, je to, jakým způsobem se balíček devíti bloků obsahujících lithium-polymerové akumulátory podepsal na velikosti zavazadelníku. Vězte, že jej zmenšil z 505 na 381 litrů, stejně tak musel byt redukován původní 70litrový objem nádrže na 65 litrů a chybí plnohodnotná rezerva.
Co za to? Kia Optima Hybrid startuje s prostřední výbavou Comfort za 759 980 Kč, lépe vybavená verze Exclusive stojí 809 980 Kč. Více prozradí kompletní český ceník, stáhněte si jej zde (PDF, 1,1 MB).
































































Kia tvrdí, že jako první nabízí v Evropě vůz střední třídy vybavený benzín-elektrickým pohonným ústrojím
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
VW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 2 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 3 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včera
Živá témata na fóru
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 09:02 - jerry
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB