Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Kia oficiálně potvrdila příchod ostrého Cee'du, má mít 220-230 koní
25.8.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Už žádné spekulace, Kia Cee'd příští rok vstoupí rovnou do nejvyšší ligy ostrých kompaktů. To se teprve ukáže, jestli to se sportovními ambicemi nepřehání.
Kia si je evidentně vědoma ohromného potenciálu své kompaktní techniky a na jejích základech staví jedno nové auto za druhým. Její Cee'd se nejprve představil jako hatchback, později se ukázal světu jako kombi a po premiéře má i odvozený sedan. To je slušná paleta verzí uvedených za pouhých pár měsíců a to Korejci avizovali i brzký příchod nového třídvéřového pro_Cee'du. Přesto se celou dobu šušká o tom, že v kartách má Kia ještě svůj první skutečný hot hatch.
Tato spekulace dávala smysl, však koncernový Hyundai už uvedl na trh Veloster Turbo a i když přímým sourozencem Cee'du je model i30, kompakt je to také. Teď už je jasné, ostrý Cee'd opravdu bude, o klon Velosteru Turbo ale podle všeho nepůjde.
Vyplývá to z informací, které magazínu Car and Driver poskytl Michael Choo, vůbec nejvyšší šéf Kie pro vztah s veřejností, tedy maximálně dobře informovaný zdroj. Ten řekl, že sportovní verze Cee'du dorazí do Evropy již příští rok a to ve tří- i pětidvéřovém provedení. Z dalších dostupných informací vyplývá, že na rozdíl od Velosteru má Cee'd Turbo (pokud se tak bude jmenovat...) dostat dvoulitrový přeplňovaný motor a nabídnout mezi 220 a 230 koňmi výkonu. To také dává smysl - v těchto sférách se pohybuje i klíčová konkurence a Hyundai takový motor má, montuje ho třeba do Genesis Coupe.
Až tato verze přijde na trh, teprve se uvidí, jak moc žhavé je to s jejím sportovním potenciálem, který naznačila už v našem testu. Jsme na to hodně zvědavi.



Ostrý Cee'd bude k dispozici jak v pětidvéřovém...
...tak teprve chystaném třídvéřovém provedení
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva