Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Kdysi uctívané Audi TT definitivně skončilo bez velkých poct, zamýšleného nástupce lidé odmítají už teď
24.11.2023 | Petr Prokopec
Jsme dost staří na to, abychom pamatovali doby, kdy TT bylo autem snů svého druhu, po 25 letech na světě ale kultovní kupé a roadster už neobjednáte. Z výrobní linky sjel poslední kus a vybírat lze z posledních skladových vozů. Vedle toho, co Audi s tétéčkem plánuje do budoucna, může být koupě některého z nich terno.
V loňském roce se Audi pochlubilo konceptem Activesphere, který na sebe vzal podobu čtyřdveřového SUV-kupé. Spíše než off-road ale studie připomínala sportovní vůz, oproti němuž by měla nabídnout víc praktičnosti. A to nejen díky dvěma párům dveří, nemalou pozornost budila také záď. Stačil totiž stisk jediného tlačítka a panely se přeskládaly na korbu schopnou pobrat třeba pár horských kol. Pohon pak nepřekvapivě obstarávaly elektromotory, Audi totiž do budoucna s ničím nepočítá.
Právě koncept Activesphere má být nástupcem modelu TT. Podrobně jsme na něj vzpomínali nedávno, a to i proto, že jeho dny měly být brzy sečteny. To se stalo tento týden, smutně bez větších poct - z montážní linky v maďarském Györu totiž sjel v doprovodu hrstky zaměstnanců závodu vůbec poslední exemplář s pořadovým číslem 662 762. Právě tolik kusů automobilka během uplynulých pětadvaceti let vyrobila. První produkční TT se totiž objevilo 18. února 1998, to poslední pak má v dokumentech vyražené datum 10. listopad 2023. Audi tak ze hry odstavilo kdysi uctívaný vůz, který výrazně míře přispěl k vylepšení firemní image.
Z komentářů, které se objevily pod instagramovým příspěvkem značky právě na toto téma, je patrné, že TT se v rámci patřičné skupiny zákazníků stále těší nemalé popularitě. Zejména majitelé kritizují rozhodnutí Audi zbavit se svého nejdostupnějšího sportovního vozu ve prospěch elektrických SUV, která budou všechno, jen ne dostupná. Či zábavná, oslnivá, zkrátka cokoli, co dosud platilo právě o TT. Opravdu se tak nezdá, že by sázka na bateriový pohon za každou cenu měla vést k úspěchu, který si Audi maluje.
Spekulace ale ponechme stranou, aktuálně už jen dodáme, že oním posledním kouskem je provedení TTS v šedé barvě Chronos Gray Metallic. Na dvacetipalcová kola tak míří 320 koní, o jejichž produkci se stará dvoulitrový čtyřválec. Díky tomuto výkonu je přitom TTS druhým nejvýkonnějším vozem postaveným na platformě MQB, výše lze najít už jen verze RS osazené 2,5litrovým pětiválcem se 400 koňmi. Standardem se v té chvíli stal pohon všech kol a sedmistupňový automat.
Pokud vás TT na poslední chvíli zlákalo, máte pořád možnost jej mít jako nové, skladové zásoby dealerů jsou pořád slušné. V Česku je tedy dle oficiálního webu Audi k dispozici jediný vůz, shodou okolností rovněž 320koňové TTS, v Německu ale čeká na svého majitele 540 exemplářů. V závislosti na motorizaci a výbavě se pak jejich ceny pohybují od 1,1 do 2,5 milionu korun.


Po pětadvaceti letech výroba TT definitivně skončila. Nástupcem dnes již ikonického a zároveň dostupného sporťáku se má stát elektrické SUV-kupé. Že se to příznivcům tétéčka nelíní, opravdu nepřekvapí, takové auto nemá šanci oslovit jakkoli větší část z nich. Foto: Audi
Zdroj: Audi, Audi@Instagram
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez včera 15:23
- V Moto2 PP pro Gonzaleze, 10. Salač včera 14:28
- Pole Position získal v Moto3 v Jerezu Rueda včera 13:40
- Pole Position si v Jerezu vyjel překvapivě Fabio Quartararo včera 10:53
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky 25.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včeraPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
včeraHyundai zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem, znovu. Chvíli to s nimi vypadalo slibně, teď zažívá typický příběh
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva