Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Kdysi uctívané Audi TT definitivně skončilo bez velkých poct, zamýšleného nástupce lidé odmítají už teď
24.11.2023 | Petr Prokopec
Jsme dost staří na to, abychom pamatovali doby, kdy TT bylo autem snů svého druhu, po 25 letech na světě ale kultovní kupé a roadster už neobjednáte. Z výrobní linky sjel poslední kus a vybírat lze z posledních skladových vozů. Vedle toho, co Audi s tétéčkem plánuje do budoucna, může být koupě některého z nich terno.
V loňském roce se Audi pochlubilo konceptem Activesphere, který na sebe vzal podobu čtyřdveřového SUV-kupé. Spíše než off-road ale studie připomínala sportovní vůz, oproti němuž by měla nabídnout víc praktičnosti. A to nejen díky dvěma párům dveří, nemalou pozornost budila také záď. Stačil totiž stisk jediného tlačítka a panely se přeskládaly na korbu schopnou pobrat třeba pár horských kol. Pohon pak nepřekvapivě obstarávaly elektromotory, Audi totiž do budoucna s ničím nepočítá.
Právě koncept Activesphere má být nástupcem modelu TT. Podrobně jsme na něj vzpomínali nedávno, a to i proto, že jeho dny měly být brzy sečteny. To se stalo tento týden, smutně bez větších poct - z montážní linky v maďarském Györu totiž sjel v doprovodu hrstky zaměstnanců závodu vůbec poslední exemplář s pořadovým číslem 662 762. Právě tolik kusů automobilka během uplynulých pětadvaceti let vyrobila. První produkční TT se totiž objevilo 18. února 1998, to poslední pak má v dokumentech vyražené datum 10. listopad 2023. Audi tak ze hry odstavilo kdysi uctívaný vůz, který výrazně míře přispěl k vylepšení firemní image.
Z komentářů, které se objevily pod instagramovým příspěvkem značky právě na toto téma, je patrné, že TT se v rámci patřičné skupiny zákazníků stále těší nemalé popularitě. Zejména majitelé kritizují rozhodnutí Audi zbavit se svého nejdostupnějšího sportovního vozu ve prospěch elektrických SUV, která budou všechno, jen ne dostupná. Či zábavná, oslnivá, zkrátka cokoli, co dosud platilo právě o TT. Opravdu se tak nezdá, že by sázka na bateriový pohon za každou cenu měla vést k úspěchu, který si Audi maluje.
Spekulace ale ponechme stranou, aktuálně už jen dodáme, že oním posledním kouskem je provedení TTS v šedé barvě Chronos Gray Metallic. Na dvacetipalcová kola tak míří 320 koní, o jejichž produkci se stará dvoulitrový čtyřválec. Díky tomuto výkonu je přitom TTS druhým nejvýkonnějším vozem postaveným na platformě MQB, výše lze najít už jen verze RS osazené 2,5litrovým pětiválcem se 400 koňmi. Standardem se v té chvíli stal pohon všech kol a sedmistupňový automat.
Pokud vás TT na poslední chvíli zlákalo, máte pořád možnost jej mít jako nové, skladové zásoby dealerů jsou pořád slušné. V Česku je tedy dle oficiálního webu Audi k dispozici jediný vůz, shodou okolností rovněž 320koňové TTS, v Německu ale čeká na svého majitele 540 exemplářů. V závislosti na motorizaci a výbavě se pak jejich ceny pohybují od 1,1 do 2,5 milionu korun.


Po pětadvaceti letech výroba TT definitivně skončila. Nástupcem dnes již ikonického a zároveň dostupného sporťáku se má stát elektrické SUV-kupé. Že se to příznivcům tétéčka nelíní, opravdu nepřekvapí, takové auto nemá šanci oslovit jakkoli větší část z nich. Foto: Audi
Zdroj: Audi, Audi@Instagram
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
před 11 hodinamiHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu včera 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez 30.3.2025
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out 30.3.2025
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda 30.3.2025
- Toprakův portugalský hattrick 30.3.2025
Nejnovější články
Reaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před hodinouPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 3 hodinamiGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
před 4 hodinamiTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
před 6 hodinamiPolibky smrti: Smutný osud Lancie připomíná, co většina automobilek dokola dělá svým legendám
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva