Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Karbonová kola Vitesse AuDessus jsou extrémně lehká, ale také nadmíru drahá
28.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za standardní ráfek z uhlíkových vláken vážící 6 kilo dáte 217 500 Kč. Sáhnout však můžete po zakázkovém provedení za 248 tisíc korun.
Karbon již nějaký ten pátek není nedostupným stavebním materiálem, s jeho stále hojnějším užitím začínají přicházet i mainstreamové automobilky. Ovšem pouze v rámci dekorů v interiéru nebo v případě doplňků na exteriéru. Kola z uhlíkových vláken ovšem i nadále patří mezi nedostatkové zboží, které lze ve standardu očekávat pouze u Koenigseggu. Nově pak s takovými ráfky začíná koketovat i koncern VW Group, nic konkrétního však dosud nebylo potvrzeno.
Pokud tedy nechcete čekat, než Němci osadí karbonovými koly nejspíše chystané Bugatti Chiron, pak byste možná měli hodit očkem po nabídce americké společnosti Vitesse AuDessus. Ta momentálně nabízí jednodílné ráfky z uhlíkových vláken, z nichž každý váží pouhých 6 kilogramů. Kola jsou dle přiložených snímků k dispozici až ve 20palcovém rozměru, úspora neodpružené hmotnosti oproti stejně velkým kovaným ráfkům tak může být až dvacetikilová.
Křehkosti materiálu se obávat nemusíte, firma Vitesse AuDessus použila na výrobu stejné technologie jako týmy Formule 1 či výše zmiňovaný Koenigsegg. Uhlíková vlákna jsou tedy spojena s pečlivě vysoustruženými hliníkovými úchyty, přičemž každé takové kolo je vyráběno na míru. Specifikovat lze tedy nejen velikost ráfku, ale rovněž rozteč mezi šrouby. Z toho důvodu se počítá s dodáním sady do tří až čtyř týdnů.
Standardně vychází jedno kolo na 8 875 USD (cca 217 500 Kč), za zakázkové provedení pak dáte 10 125 USD (248 tisíc korun). V takovém případě si ovšem nespecifikujete pouze velikost, ale také design i barevné zpracování. Firma pak dodává, že momentálně svým programem pokrývá stávající nabídku značek Aston Martin, Bentley, BMW, Bugatti, Ferrari, Lamborghini, McLaren, Mercedes-Benz a Porsche.
Karbonová kola Vitesse AuDessus jsou extrémně lehká, mezi nejlevnější ovšem nepatří
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025 - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 10 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 11 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
včera - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva