Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jsou tři turba více než dvě? Audi SQ7 TDI vyzvalo na souboj Panameru 4S Diesel
7.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Porsche u naftové Panamery použilo motor 4,0 V8 TDI od Audi, jeho elektrické přeplňovaní se ale rozhodlo nepoužít. Nebyla to chyba?
Audi SQ7 je na jednu stranu poměrně těžkým vozem, nicméně handicap 2 345 kilogramů do značné míry maže jeho unikátní pohonné ústrojí. Pod kapotu se totiž nastěhoval čtyřlitrový osmiválec, který dopuje dvojice turbodmychadel. Stran toho ovšem mohutné SUV spoléhá i na třetí, elektrické turbo, které především vykrývá hluchá místa v nižších otáčkách. I přes onu vysokou hmotnost tedy SQ7 sprintuje s razancí dělové koule, přičemž tempo nepolevuje ani po překonání stovky.
I tento drtivě zrychlující kolos ovšem může najít více než rovnocenného dieselového soupeře, dokonce v koncernových řadách. A co více, s poněkud obyčejnější verzí téže pohonné jednotky. Panamera 4S Diesel totiž disponuje „pouze“ dvakrát přeplňovaným turbodieselem 4,0 V8 TDI naladěným u Porsche. A není to náhoda, v Zuffenhausenu záměrně dali přednost jednoduchosti před komplikovaným řešením trojitého přeplňování. Ve výsledku tak proti 435 koním Audi stojí 422 koní Porsche.
Ve prospěch liftbacku ze Zuffenhausenu ovšem hovoří o trochu nižší hmotnost (2 125 kg) a také lepší aerodynamika. Minimálně v rámci technických parametrů tedy dynamikou svého vzdáleného příbuzného překonává, neboť stovku dá za 4,3 sekundy a maximálně pokoří 285 km/h. Audi oproti tomu zastaví omezovač na obligátním německém maximu (250 km/h), ke sprintu na stovku pak SQ7 potřebuje 4,8 s.
Co je ovšem psáno, nemusí být dáno. Jinými slovy, teorie je sice hezká, ovšem v reálu stačí o trochu lepší nastavení a SQ7 klidně může nechat Panameru Diesel v prachu. Tentokráte ale k žádnému velkému překvapení nedošlo, Porsche zamířilo do popředí hned na startu a svůj náskok postupně zvyšovalo. U Audi ale truchlit nemusí, porážka o chlup jedním z nejrychlejších dieselových vozů na světě totiž není nic až tak tragického...






Porsche ukázalo Audi, kdo je v koncernu jedničkou, i když používá motor od Audi upravený podle svého gusta
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Bratři Marquezové dominovali neděli v Argentině včera 19:47
- Dixon suverenním vítězem, Salač havaroval včera 18:16
- Moto3 Piqueras vítězem, Rueda lídrem včera 17:58
- Portimão-Test, 2. den: včera 10:00
- Opět trumf pro Marca Marqueze 15.3.2025
Nejčtenější články
Levná čínská obdoba Porsche překonala časem z okruhu skutečné Porsche, na jeho jízdu se ale nedá dívat
15.2.2025Lada odhalila dynamiku své vůbec první ostré Nivy. Jako BMW X3 M zrovna nejede, i tak je citelně rychlejší než standard
15.2.2025I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15.2.2025VW ukázal víc ze svého nového nejlevnějšího modelu ID. Prý bude „vysoce kvalitní”, přesně to z těchto aut čiší
15.2.2025Výroba aut v Evropě se propadla na roky nevídaná minima, devastaci místního průmyslu už asi zachrání jen zázrak
15.2.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.17. 07:40 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 03.17. 07:00 - Brus
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus