Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jízda s vzácným posledním Ferrari s motorem V12 a manuální převodovkou je italská extáze se vším všudy, selhání vozu nevyjímaje
25.3.2025 | Petr Miler
Nenechte se mýlit, tohle není žádný historický stroj, nové Ferrari s dvanáctiválcem a manuálem se vyrábělo ještě v minulé dekádě. Tohle má navíc najeto jen 35 tisíc km, takže by mělo být jako nové, ale není, rozpadá se „pěkně” po italsku. Jízda s ním ale evidentně stojí za to.
Ferrari dnes nabízí stále častěji prazvláštně střižená auta opírající se stále více o hybridní techniku, s níž se nevyhnutelně vážou automatické převodovky. A zákazníci to všechno možná nemilují tak, jak Italové doufali. Ještě než ale postupně nastoupila tato éra, skončila jiná, kterou bychom si dovolili nazvat posledním dozvukem „analogových” aut.
V případě Ferrari jimi byly modely jako F430, 599 nebo 612, které už pochopitelně byly plné elektroniky, jízda byla ale pořád opřena o atmosféricky plněné točivé motory tak charakteristické pro maranellské plnokrevníky, které šlo bez výjimky spojit i s přímo řazenými převodovkami. Pokud jste chtěli motor V12 s manuálem, vaší poslední šancí byl právě model 599 GTB, který se vyráběl až do roku 2012. Pak přišla F12berlinetta a její deriváty (řekněme, Ferrari by volilo jiná slova), k níž už jste dostali tak nanejvýš oříškovou Deli a bylo po... No nic.
Dnes ale nemusíme žehrat nad tím, co bylo a není, neboť na videu níže můžete vidět v akci právě 599 GTB s manuálem, navíc doplněnou o několik prvků z verze GTO a výfuk s přepínatelnou klapkou. To vše dává tomuto stroji okolo 700 koní výkonu za neskutečného zvukového projevu, který můžete plně kontrolovat tím, co máte v rukou a pod nohama. Pokud si nyní říkáte, že to je opravdu velká vzácnost, neboť tovární GTB s manuálem vznikla jen hrstka, dodejme, že jde o jeden z vozů, u kterých byl později tovární automat nahrazen manuálem, ale výsledek je stejný. A nic to nemění na tom, že tento exemplář by patrně nevznikl, pokud by továrna nevyráběla také ručně řazenou verzi, jejíž existence takovou konverzi značně usnadňuje.
Buď jak buď, od prvního pohledu na něj i přes video vnímáte, jak výjimečný stroj to je. Jak ale Tedward, který vám jízdu s ním zprostředkuje, podotýká, život s takovým strojem není a nebude lehký. I Ferrari je italské zboží a ze zkušeností lidí z okolí vím, že se i vozy této značky rozpadají podobně jako... jiné italské zboží. I vůz na videu tedy trpí řadou neduhů navzdory pouhým 35 tisícům najetých km. Některé věci nefungují, elektronika si na něco stěžuje a parkovací senzory hrají mrtvého se zástavou srdce, což všechno může naštvat. Jakmile ale tohle auto dáte do pohybu, na všechno zlé zapomenete.
Podívejte se na to sami níže, to se nedá popsat slovy. I když jde o jízdu po amerických okreskách a dálnicích, takže žádný Autobahn, z této 599 stříkají emoce na všechny strany. Prostě vnímáte, jak s takovým autem splynete, jak vás všechny projevy jeho skoro šestilitrového srdce pohltí a vy si užíváte i naprosto obyčejný přesun. Tohle milujeme na autech z první dekády nového milénia, dnes nic takového žádný nový vůz neumí. A z velké dálky se tomu blíží jen pár exotů, které koupíte jako nové či zánovní ještě dráž než toto Ferrari. Dívejte se a poslouchejte, je to óda na radost z jedné krásné automobilové éry...






Podobná 599 GTB Fiorano s „přehozenou” převodovkou se nedávno dala koupit v aukci. Zdá se, že stála za všechny peníze světa... Foto: Bring A Trailer, tiskové materiály
Zdroj: Tedward@Youtube
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejčtenější články
Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025Fiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva