Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar XKR-S: jedna kočka a 550 koní pro Ženevu
23.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jaguar loni do Ženevy přivezl ostré XKR, letos přispěchá s něčím ještě ostřejší. Model XKR-S s 550 koňmi je vůbec nejsilnějším sériovým Jaguarem všech dob.
O Jaguaru a Ženevě jsme již mohli slyšet v souvislosti s konceptem B99, tehdy ale šlo o dílo karosárny Bertone, nikoli přímo automobilky. Dnes tu máme pravou „kočku” a to hned v nejdivočejším provedení, které kdy svět poznal.
Novinka se jmenuje XKR-S a jak už to v případě Jaguarů bývá, jde o výkonnější verzi již tak výkonného XKR. Vůz je vybaven novým pětilitrovým vidlicovým osmiválcem přeplňovaným kompresorem s výkonem až 404 kW (550 koní) točivým momentem nejvýše 680 Nm. Oproti XKR tak přibylo dalších 40 koní a 70 Nm, které vozu umožňují zrychlit na stovku za 4,2 sekundy na 160 km/h za 8,6 sekundy a dosáhnout nejvyšší, předpokládáme elektronicky omezené maximální rychlosti 300 km/h.
XKR-S ale nedostalo navíc jen výkon. Přepracováno byl též zavěšení kol, které spolupracuje s upraveným systémem řízení tlumičů Adaptive Dynamics. Nová jsou i kola z lehkých slitin, jež obouvají zatím nespecifikované pneumatiky určené pro výkonné vozy.
Ani vzhled vozu nezůstal bez povšimnutí. Vnějšímu kabátku byl dopřán nový aerodynamický paket sestávající z nových nárazníků, bočních prahů a relativně velkého přítlačného křídla. Vzhled dále odlišují výdechy vzduchu na přední kapotě a v předním nárazníku nebo výduk s čtveřicí chromovaných koncovek.
Jaguar svou nejžhavější novinku představil zatím jen na dvojici snímků (výřezy jsou z naší kuchyně) a ostatně ani technická data nejsou vyčerpávající. Dalších fotografie a detaily vám přineseme přímo ze ženevského autosalonu, kde si XKR-S odbude veřejnou premiéru.
Jaguar XKR-S
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch