Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar XKR-S: jedna kočka a 550 koní pro Ženevu
23.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jaguar loni do Ženevy přivezl ostré XKR, letos přispěchá s něčím ještě ostřejší. Model XKR-S s 550 koňmi je vůbec nejsilnějším sériovým Jaguarem všech dob.
O Jaguaru a Ženevě jsme již mohli slyšet v souvislosti s konceptem B99, tehdy ale šlo o dílo karosárny Bertone, nikoli přímo automobilky. Dnes tu máme pravou „kočku” a to hned v nejdivočejším provedení, které kdy svět poznal.
Novinka se jmenuje XKR-S a jak už to v případě Jaguarů bývá, jde o výkonnější verzi již tak výkonného XKR. Vůz je vybaven novým pětilitrovým vidlicovým osmiválcem přeplňovaným kompresorem s výkonem až 404 kW (550 koní) točivým momentem nejvýše 680 Nm. Oproti XKR tak přibylo dalších 40 koní a 70 Nm, které vozu umožňují zrychlit na stovku za 4,2 sekundy na 160 km/h za 8,6 sekundy a dosáhnout nejvyšší, předpokládáme elektronicky omezené maximální rychlosti 300 km/h.
XKR-S ale nedostalo navíc jen výkon. Přepracováno byl též zavěšení kol, které spolupracuje s upraveným systémem řízení tlumičů Adaptive Dynamics. Nová jsou i kola z lehkých slitin, jež obouvají zatím nespecifikované pneumatiky určené pro výkonné vozy.
Ani vzhled vozu nezůstal bez povšimnutí. Vnějšímu kabátku byl dopřán nový aerodynamický paket sestávající z nových nárazníků, bočních prahů a relativně velkého přítlačného křídla. Vzhled dále odlišují výdechy vzduchu na přední kapotě a v předním nárazníku nebo výduk s čtveřicí chromovaných koncovek.
Jaguar svou nejžhavější novinku představil zatím jen na dvojici snímků (výřezy jsou z naší kuchyně) a ostatně ani technická data nejsou vyčerpávající. Dalších fotografie a detaily vám přineseme přímo ze ženevského autosalonu, kde si XKR-S odbude veřejnou premiéru.
Jaguar XKR-S
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včera - Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025 - Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin byl úspěšně operován včera 20:00
- Test v Sepangu: Alex Marquez celkovým lídrem včera 14:00
- Poločas finále v Sepangu včera 10:00
- Test Honda CB650R E-Clutch: s automatickou spojkou včera 08:00
- Po 2 dnech v Sepangu na čele Morbidelli 6.2.2025
Nejnovější články
- K mání je skoro nepoužitý luxusní osobní tank s motorem W12 původně za víc jak 14 milionů. Dnes může být váš pomalu za drobné
včera - Audi končí s hloupými hrátkami s diverzitou, inkluzí a genderem, a to si zaměstnanci měli říkat „krásně” Audiáni
včera - BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včera - Šéf VW před nastoupenými zaměstnanci přiznal, že na konkurenty už nestačí, vyřešit to ale nechce a možná ani neumí
včera - Němci u nových pneu sází na tvary známé z golfových míčků, že to nikoho nenapadlo dřív
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.07. 20:40 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.07. 20:38 - Truck Daškam
- BMW Divize 02.07. 15:42 - pavproch
- OT - zavírám krám, uklízím 02.07. 14:11 - pavproch
- Detektory policejních radarů 02.06. 20:32 - řidičBOB
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 02.06. 18:09 - Snowman000
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 02.06. 13:04 - VS*
- Lampárna (stěžovatelna) 02.05. 22:27 - abgx1