Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar XJ 2016: očekávat můžeme opět jen dva rozvory, ne dva druhy karoserie
25.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéfdesignér značky Ian Callum vnesl jasno do měsíc trvajících spekulací. Budoucí designový směr je prý jasně daný, nejasnosti zůstávají pod kapotou.
Na začátku tohoto měsíce se v magazínu Edmunds objevila spekulace týkající se příštího Jaguaru XJ, kterou dále rozdmýchal šanghajský autosalon. Na základě informací amerických kolegů měla automobilka připravovat hned dvě karosářské verze, z nichž ta konzervativnější měla potěšit hlavně čínskou klientelu, jež u prémiových automobilů poměrně lpí na tradicích. Nyní už víme, že to byla čistá kachna - podle šéfdesignéra značky Iana Calluma se něco takového nestane, neboť dva druhy karoserií by „enormně navýšily náklady a navíc by mátly zákazníky“.
Obdobným spekulacím se ale nemůžeme divit, soudobý vzhled limuzíny (představené v roce 2009) totiž kromě Britů jen málokdo přešel bez reptání. Návrat k tradicím by tak sice byl logickou volbou, ale jak správně Callum naznačuje, rozhodně ne tou nejlevnější. V roce 2016 se tak nakonec dočkáme evoluce současného designového jazyka, přičemž stejně jako nyní můžeme počítat s existencí verzí s krátkým a dlouhým rozvorem.
V souvislosti s aktuálním vývojem u sesterského Range Roveru je pak naprosto jasný i vývoj v motorovém prostoru. Vrcholná verze zřejmě opětovně dostane přeplňovaný osmiválec, u základnějších modelů ale rozhodně nepřekvapí třílitrový turbodiesel i nový benzinový motor V6 se stejným objemem a kompresorem.
Nejisté je pak využití benzinového a dieselového čtyřválce. S ohledem na kroky Mercedesu třídy S, kterému se nové XJ má velmi přiblížit, máme však za to, že ke snižování spotřeby a emisí ad absurdum dojde i v Coventry...
Jaguar XJR je prozatím posledním příspěvkem značky v kategorii sportovních limuzín. Netradiční vzhled, který příliš netěší konzervativní klientelu, přitom bude pokračovat i zcela novým modelem, jež dorazí v roce 2016
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025 - Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025 - Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025 - VW bude muset přežít rok 2025 téměř bez jediného nového modelu, jen v Evropě může přijít až o statisíce prodejů
3.1.2025 - Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva