Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar XJ 2016: očekávat můžeme opět jen dva rozvory, ne dva druhy karoserie
25.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéfdesignér značky Ian Callum vnesl jasno do měsíc trvajících spekulací. Budoucí designový směr je prý jasně daný, nejasnosti zůstávají pod kapotou.
Na začátku tohoto měsíce se v magazínu Edmunds objevila spekulace týkající se příštího Jaguaru XJ, kterou dále rozdmýchal šanghajský autosalon. Na základě informací amerických kolegů měla automobilka připravovat hned dvě karosářské verze, z nichž ta konzervativnější měla potěšit hlavně čínskou klientelu, jež u prémiových automobilů poměrně lpí na tradicích. Nyní už víme, že to byla čistá kachna - podle šéfdesignéra značky Iana Calluma se něco takového nestane, neboť dva druhy karoserií by „enormně navýšily náklady a navíc by mátly zákazníky“.
Obdobným spekulacím se ale nemůžeme divit, soudobý vzhled limuzíny (představené v roce 2009) totiž kromě Britů jen málokdo přešel bez reptání. Návrat k tradicím by tak sice byl logickou volbou, ale jak správně Callum naznačuje, rozhodně ne tou nejlevnější. V roce 2016 se tak nakonec dočkáme evoluce současného designového jazyka, přičemž stejně jako nyní můžeme počítat s existencí verzí s krátkým a dlouhým rozvorem.
V souvislosti s aktuálním vývojem u sesterského Range Roveru je pak naprosto jasný i vývoj v motorovém prostoru. Vrcholná verze zřejmě opětovně dostane přeplňovaný osmiválec, u základnějších modelů ale rozhodně nepřekvapí třílitrový turbodiesel i nový benzinový motor V6 se stejným objemem a kompresorem.
Nejisté je pak využití benzinového a dieselového čtyřválce. S ohledem na kroky Mercedesu třídy S, kterému se nové XJ má velmi přiblížit, máme však za to, že ke snižování spotřeby a emisí ad absurdum dojde i v Coventry...



























Jaguar XJR je prozatím posledním příspěvkem značky v kategorii sportovních limuzín. Netradiční vzhled, který příliš netěší konzervativní klientelu, přitom bude pokračovat i zcela novým modelem, jež dorazí v roce 2016
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 7 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Rozlučka Toyoty s její jedinou manuální šestiválcovou mašinou je absurdně drahá, nemravně využívá současného dění
21.3.2025Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 15:42 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins