Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar XFR Sportbrake: ostrý kombík je ve hře, ale leda jako omezená série
31.12.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Šéf Jaguaru považuje rozšíření nabídky nového kombíku řady XF o výkonný model za zajímavé, šance na realizaci tohoto projektu ale velké nejsou.
XF není zrovna nejnovější model Jaguaru, přesto i letos dokázal zůstat v centru pozornosti. Především se představil jako nové kombi Sportbrake, slušné pozornosti se ale dočkala i nová nejostřejší verze XFR-S, která má za cíl jediné - ještě před odchodem do věčných lovišť zatopit autům jako je nové BMW M5.
Ani v rámci našeho magazínu jsme XF nepřehlíželi. Kombík už jsme stihli poprvé vyzkoušet v Británii a pro nejbližší dny vám můžeme slíbit i jeho test z českých silnic. Navíc jsme podrobili zkoušce ohněm oba konce nabídky tohoto modelu v provedení sedan - naftový základ XF 2,2 D i tehdy vrcholný benzin XFR. A právě o posledně jmenovaném provedení dnes bude znovu řeč.
Jaguar je totiž stále tázán, kdy nabídne po kapotou kombi Sportbrake něco jiného než naftový motor. Zatím si totiž vůz můžete koupit jen se čtyř- nebo šestiválcovým dieselem a to nezní příliš aristokraticky. Jakkoli nepatříme k příznivcům ostrých kombíků, nějaký silnější benzinový motor by i tomuto modelu slušel, tak proč ne rovnou pětilitrový osmiválec z kompresorem z XFR? Ostatně, o budoucím příchodu XFR Sportbrake se už nějaký čas spekuluje.
K věci nyní konečně řekl pár slov i člověk nejpovolanější, šéf značky Adrian Hallmark, který v rozhovoru pro britský Autocar označil XFR Sportbrake za „zajímavý projekt, který by dobře posloužil jako 'haló-model' pro novou řadu”. Na druhou stranu ale upozornil na to, že nejde jen o výměnu motoru pod přední kapotou, novinka by musela být komplexně uzpůsobena vyššímu výkonu, a to znamená především zásadní přepracování zadní nápravy.
„Bylo by náročné přepracovat samonivelační zavěšení zadních kol tak, aby si poradilo s vysokým výkonem takového motoru (5,0 V8 s kompresorem a výkonem přes 500 koní - pozn. red.),” řekl Hallmark s tím, že by ale bylo zajímavé postavit omezenou edici takového vozu čítající 300 nebo 400 kusů.
Zdá se tedy, že šance na vznik XFR Sportbrake existují, ale nejsou velké. A pokud vůz skutečně spatří světlo, ve více než pár stech exemplářích to zřejmě nebude. Inu, XF kombi je zkrátka spjat hlavně s naftou, s tím bude třeba se smířit.
Pokud něco novému XF Sportbrake chybí, pak je to pořádný motor. Dočkat se ho může, pro vůz ale zůstanou dále typické skromnější naftové jednotky
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 8 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 9 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 11 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
dnes - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch