Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar XFR Speed Pack: až vás omrzí omezovač rychlosti na 250 km/h
30.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Jaguar se v Moskvě nepochlubil jen novým pohonem všech kol pro modely XF a XJ, vytáhl i nový XFR Speed Pack coby nejrychlejší XF vůbec.
„V podmínkách s nízkou přilnavostí, jako je sníh nebo led, systém automaticky přenese výkon na všechna čtyři kola, čímž vozu dodá trakci, stabilitu a řidiči důvěru. Takto vybavené modely XF a XJ jsou naprosto ideální pro ruskou zimu, jaro, léto a podzim,“ pokusil se odlehčit své vystoupení na moskevském autosalonu ředitel Jaguaru Adrian Hallmark, čímž ale evidentně naznačil, jak jsou pro britskou značku tamní zákazníci důležití.
Pohon všech kol, pro který Jaguar prozatím nevymyslel žádné speciální jméno a říká mu prostě jen AWD, však není jediným magnetem pro návštěvníky. Automobilka z portfolia indického koncernu Tata vyrukovala také s dále přiostřenou verzí modelu XFR s přídomkem Speed Pack, která tím navazuje na XJ Sport a Speed.
Na rozdíl od XKR-S se nejedná o model s vyladěným motorem o výkonu 550 koní, ačkoli je veřejným tajemstvím, že Britové na XFR-S skutečně pracují a měli by jej představit buď ještě letos nebo v příštím roce. Speed Pack je v podstatě výbavová nadstavba nedávno testovaného XFR osazeného kompresorovým pětilitrem o výkonu 510 koní. Jeho specialitou je posunutý elektronický omezovač rychlosti z 250 na 280 km/h, přičemž Jaguar ve své tiskové zprávě tvrdí, že došlo k „revizi kalibrace motoru a převodovky“.
Jaguar XFR Speed Pack je zvnějšku rozpoznatelný podle nenápadného předního lízátka namontovaného pod předním nárazníkem a upravujícím proudění vzduchu pod podvozkem. Poněkud více na očích je pak malý spoiler na víku zavazadlového prostoru s integrovaným třetím brzdovým světlem.
Kontrola českého ceníku ukazuje, že XFR Speed Pack zatím není jeho součástí, vzhledem k premiéře je však více než pravděpodobné, že v případě zájmu budou mít prodejci relevantní informace už v nejbližších dnech.
Výsadou verze Speed Pack bude možnost jezdit až 280 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 3 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 10 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 11 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva