Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar XFR-S 2013 ukázal karbonové křídlo, premiéra v L.A. je na spadnutí
26.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jen pár dní před debutem britského sedanu je neznámých pouze několik detailů. Zajímat nás bude hlavně cena, která rozhodne o konkurenceschopnosti.
Pokud recept na Coca-Colu je tím nejpřísněji střeženým obchodním tajemstvím světa, pak nový Jaguar XFR-S očividně patří k těm hůře hlídaným. Pokud jste totiž v uplynulých měsících zavítali na Severní smyčku Nürburgringu, mohli jste jej s takřka stoprocentní jistotou zastihnout na trati či okolních silničkách při odlaďování nových komponentů. Pár dnů před premiérou na autosalonu v Los Angeles nám pak britská značka servíruje již druhé vnadidlo britského kladiva na BMW M5. Pozornost se přitom po předním nárazníku soustředí na záď vozu.
Zadní křídlo svým tvarem i použitým materiálem (karbon, jak také jinak) odkazuje na model XKR-S, což rozhodně není náhodné. Podle všeho totiž i čtyřdveřový model dostane pod přední kapotu přeplňovaný pětilitrový osmiválec o výkonu 550 koní, které bude osmistupňový automat přenášet na zadní kola. Sprint 0-100 km/h dá nový Jaguar pod 5 sekund, nejvyšší rychlost pak zbrzdí omezovač až při 300 km/h.
Prodeje odstartují na počátku příštího roku, přičemž oproti modelu XFR lze očekávat stejný cenový nárůst, jaký doprovázel přerod kupé a kabrioletu XFR ve výkonný speciál XKR-S. S odhadovanou sumou 3,1 milionu korun by ovšem Jaguar mohl mít menší problém. Konkurenční BMW M5 se totiž prodává zhruba o 400 000 Kč levněji, přestože nabízí výkon 560 koní a má nesporně větší renomé. Je ale možné, že skutečná cena bude o poznání nižší.


Pár dní před premiérou Jaguaru XFR-S na autosalonu v Los Angeles ukázala britská značka dva detailní snímky, které se zaměřují na pozměněnou příď a záď
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 2 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 3 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 5 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 6 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 14:41 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB