Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar XFR-S 2013 ukázal karbonové křídlo, premiéra v L.A. je na spadnutí
26.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jen pár dní před debutem britského sedanu je neznámých pouze několik detailů. Zajímat nás bude hlavně cena, která rozhodne o konkurenceschopnosti.
Pokud recept na Coca-Colu je tím nejpřísněji střeženým obchodním tajemstvím světa, pak nový Jaguar XFR-S očividně patří k těm hůře hlídaným. Pokud jste totiž v uplynulých měsících zavítali na Severní smyčku Nürburgringu, mohli jste jej s takřka stoprocentní jistotou zastihnout na trati či okolních silničkách při odlaďování nových komponentů. Pár dnů před premiérou na autosalonu v Los Angeles nám pak britská značka servíruje již druhé vnadidlo britského kladiva na BMW M5. Pozornost se přitom po předním nárazníku soustředí na záď vozu.
Zadní křídlo svým tvarem i použitým materiálem (karbon, jak také jinak) odkazuje na model XKR-S, což rozhodně není náhodné. Podle všeho totiž i čtyřdveřový model dostane pod přední kapotu přeplňovaný pětilitrový osmiválec o výkonu 550 koní, které bude osmistupňový automat přenášet na zadní kola. Sprint 0-100 km/h dá nový Jaguar pod 5 sekund, nejvyšší rychlost pak zbrzdí omezovač až při 300 km/h.
Prodeje odstartují na počátku příštího roku, přičemž oproti modelu XFR lze očekávat stejný cenový nárůst, jaký doprovázel přerod kupé a kabrioletu XFR ve výkonný speciál XKR-S. S odhadovanou sumou 3,1 milionu korun by ovšem Jaguar mohl mít menší problém. Konkurenční BMW M5 se totiž prodává zhruba o 400 000 Kč levněji, přestože nabízí výkon 560 koní a má nesporně větší renomé. Je ale možné, že skutečná cena bude o poznání nižší.
Pár dní před premiérou Jaguaru XFR-S na autosalonu v Los Angeles ukázala britská značka dva detailní snímky, které se zaměřují na pozměněnou příď a záď
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch