Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar XF Sportbrake živě: Avant, Touring a T-Modell mají problém (první dojmy)
9.3.2012 | Ladislav Soukup | Přidat příspěvek
Nový Sportbrake má spadeno na klientelu Audi, BMW a Mercedesu. Zbaví se stigmatu neúspěchu pětidveřového Jaguaru X-Type Estate?
XF Sportbrake jednoznačně vnímám jako vítaný příspěvek do segmentu, kde byla delší dobu tak trochu nuda. Ani ne tak z důvodu nedostatku výkonu, o to se AMG, Quattro a M GmbH zase umí postarat, ale možnosti pořídit si velký luxusní kombík s přídomkem „prémiový“ jsou dnes značně monotónní.
Designově vypadá Sportbrake skvěle, i když jedna věc mi nejde do hlavy. Černé sloupky D svědčí o tom, že i zde chtěli designéři automobilky navodit dojem „plovoucí“ střechy. Potom ale nechápu, proč použili chromovanou lištu lemující boční okna, která to celé poněkud ruší. I tak je pro mě ale vzhled této novinky příjemným překvapením - kombík XF působí perfektně vyváženě a prezentační bílá mu vysloveně sluší.
Pokud hádáte, jak tohle auto asi pojede, tak patrně podobně dobře jako sedan. Jaguar slibuje identickou torzní tuhost karoserie a sériově dodávané vzduchové pérování zadní nápravy spojené s automatickým vyrovnáváním světlé výšky je náznakem, že se chování XF Sportbrake v zatáčkách nezmění ani (obrazně řečeno) s ledničkou v kufru.
Je to těžko zdůvodnitelný subjektivní pocit, ale když XF SB vidíte naživo, popadne vás zvláštní dojem skryté majestátnosti. Asi by byla opravdu škoda, kdyby jej potkal osud X-Type Estate a podle mě ho ani nepotká. Na to je zkrátka příliš sexy. Spíše než v Británii by se tak budoucnosti měli obávat Německu - Avantům, Touringů a T-Modellům nutně musí vzít trochu větru z plachet.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
Ne že by to bylo natolik důležité, ale v případě nutnosti se Sportbrake změní v pojízdnou "almaru" o objemu 1 675 litrů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch