Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar XER-S: vrcholná verze prý zaměstná motor V8, pojede přes 300 km/h
28.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kromě čtyřválců a šestiválců prý Britové sáhnou v případě XE i po osmiválci. Tato spekulace je však méně pravděpodobná než příchod hybridního modelu.
Britská konkurence pro BMW řady 3 je stejně jako třeba nové Volvo XC90 jednou z nejočekávanějších novinek letošního roku. Stejně jako Švédové přitom i Jaguar pilně zásobuje média novými informacemi či fotkami. Mimo to se ovšem pilně činí i neoficiální prameny, z nichž aktuálně vzešla zpráva o chystané verzi XER-S, která by pod kapotu měla dostat pětilitrový vidlicový osmiválec.
Tato pohonná jednotka je samozřejmě již delší dobu známa z vrcholných verzí Jaguaru, přičemž naposledy jsme ji mohli otestovat pod kapotou modelu F-Type. V případě dvoumístného kupé produkovala 550 koní, což je přesně ten samý výkon, jaký byste měli dostat pod kapotou chystaného čtyřdveřového sedanu. S ohledem na nižší hmotnost zapříčiněnou celohliníkovou platformou lze ale očekávat zlepšenou jízdní dynamiku. Nejvyšší rychlost by tak prý měla překročit 300 km/h.
Britské zdroje dále zmiňují, že zatímco standardní modely osazené novými čtyřválci Ingenium dorazí v roce 2015, verze XER-S by světlo světa spatřila až o 12 měsíců později. V mezičase by přitom Jaguar poslal na trh ještě provedení S, které s velkou pravděpodobností dostane přeplňovaný třílitr V6. Stejně tak by ovšem nejprve měla do prodeje dorazit také verze R, přičemž se šestiválcem lze počítat i v jejím případě. V jejím případě by však výkon měl narůst z 340 někam k 400 koním.
Kromě sportovních derivátů pak Jaguar zvažuje rovněž hybridní modely, které dozajista spřáhnou výše uvedené čtyřválce s elektromotorem. Na ně si ovšem počkáme ještě déle, objevit by se měly až někdy kolem poloviny životního cyklu nového sedanu. Na druhou stranu máme ovšem pocit, že jejich příchod je mnohem pravděpodobnější než existence verze XER-S osazené pětilitrovým osmiválcem.
Přítomnost nových čtyřválců Ingenium pod kapotou chystaného Jaguaru XE je jistotou. O osmiválci ale máme velké pochybnosti
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejčtenější články
- Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024 - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024 - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024 - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva