Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar XE SVR: ostrá verze s 550 koňmi dorazí v roce 2016, zvažuje se i kombi a kupé
10.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový britský sedan je pouze základním stavebním kamenem pro budoucí expanzi. Z té vzejde i SUV, jehož sériová výroba byla oficiálně schválena.
Britská automobilka po několikaměsíčním napínání v pondělí večer konečně odhalila nový sedan XE. Ten se zaměří především na souboj s německou ligou v podání Audi A4, BMW řady 3 a Mercedesu třídy C, zároveň však poslouží i jako základní stavební kámen pro vývoj dalších derivátů. Jedním z nich je SUV, které prý bylo s definitivní platností schváleno pro sériovou výrobu. Tento model by se přitom měl dočkat premiéry již velmi záhy, nejspíše v závěru příštího nebo na počátku následujícího roku.
Mimo to ovšem Jaguar zvažuje také další karosářské styly, s nimiž by se pustil do souboje se zmíněnou trojkou. Šéf vývoje sedanu Nick Miller přitom naznačil, že rodina by se mohla rozrůst o kombík a dokonce i o kupé. Montážní linky by přitom neměly s několika variantami žádný problém, neboť již od počátku byly navrhovány tak, aby byly flexibilní. Podstatou je pouze stejná základní platforma iQ[Al].
Kromě standardních modelů jsou ovšem ve hře také ostré verze, přičemž více než jasné je provedení osazené pětilitrovým osmiválcem naladěným na 550 koní. Otázkou je však jeho pojmenování, neboť ve hře je jak XER-S, tak XE SVR. S ohledem na nově založenou sportovní divizi je ovšem pravděpodobnější druhá varianta a ta první je spíše záložní možností, kdyby zákazníci nové označení nepřijali.
Dá se přitom předpokládat, že jelikož základní sedan bude v prodeji od počátku roku, ostřejší verze by mohla dorazit někdy na jaře 2016. Vzhledově pak asi nebude daleko od neoficiální ilustrace, jíž nás obdařil tradiční dodavatel X-Tomi. Očekávat tedy můžeme agresivní čelní nárazník a karbonové zadní křídlo.
Jaguar XE SVR se již ukázal na neoficiálních ilustracích
Totéž platí o kupé, v tomto případě ale může realita vypadat úplně jinak
Ilustrace: X-Tomi Design, Carthrottle
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch