Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar stvořil své vlastní Ring Taxi pro Nüburgring, zájemce sveze v ostrém XJ
5.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Příklady táhnou, a tak BMW brzy nebude jedinou automobilkou, která bude vozit lid po Nordschleife v superrychlém taxíku. Nově ji doplní britský Jaguar.
Pod pojmem Ring Taxi se automaticky rozumí služba BMW nabízená už řadu let na Severní smyčce německého Nürburgringu, která se letos se vrací na scénu v plné polní s novou generací M5 v hlavní roli. Je to dosti inspirativní záležitost, nakonec taé my jsme se rozhodli něco podobného nabídnout tento víkend v Brně, a tak i přímo na Nordschleife vznikly alternativy třeba jako okruhové taxi v podobě závodního Astonu Martin.
To je ale něco trochu jiného, aby se přímo na Severní smyčce oficiálně objevila služba podobného charakteru nabízená v autě obdobné třídy přímo pod hlavičkou jiné automobilky, to se zatím nestalo. Až dosud, Jaguar totiž včera oznámil, že na 'Smyčku vytáhne svůj vlastní taxík.
Možná byste v podobné roli čekali nedávno testovaný sedan XFR, který se i na okruhu chová velmi přesvědčivě, jenže Britové zjevně nechtěli nabídnout totéž co BMW v jiném balení. Šli tedy luxusnější, ale velmi podobně rychlou cestou - okruhovým taxi s hodně divokou kočkou ve znaku bude model XJ Supersport s pakety Sport a Speed. Něco takového ostatně ani BMW nemůže nabídnout, dokud tedy nepřijde s něčím jako M7.
Tento vůz je stejně jako XFR poháněn pětilitrovým, kompresorem přeplňovaným osmiválcem s výkonem 510 koní, jenž míří na kola zadní osy přes šestistupňovou automatickou převodovku. Pro použití na 'Ringu bude jen lehce upraven - disponovat bude vždy matně šedým lakem, čtyřmi sportovními sedadly s čtyřbodovými bezpečnostními pásy a ochrannou „klecí”.
Ceny ani další detaily zatím neznáme, ale dají se očekávat velmi podobné podmínky jako u BMW. Zavládne na Norschleife válka taxíků? Je to docela dobře možné, ale pokud se to stane, profitovat z toho budeme jen my jako potenciální zákazníci takové služby.








Jaguar na jednu stranu zvolil luxusnější vůz, na druhou jej ale uvnitř poněkud „vykuchal”. Výsledek ale bude třeba před hodnocením vyzkoušet na vlastní kůži...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva