Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar se chce vrátit na závodní dráhy, propustkou je nový F-Type
2.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové mají v rodokmenu hned šest vítězství z Le Mans, za poslední dobu ale žádné triumfy nepřidali. To by se ale během pár let mělo změnit.
Jen málokterá automobilka se může chlubit tak slavnou závodní minulostí jako Jaguar. Pro potvrzení stačí jen pohled na listinu vítězů slavného podniku 24 hodin Le Mans, kde se v 50. letech minulého století profiloval XK-120C a C-Type. Skutečná dominance přišla až v letech 1955-1957, kdy se na příčku nejvyšší pokaždé postavil Jaguar D-Type. Na tento úspěch britská značka zavzpomínala v letech 1988 a 1990 s modely XJR-9LM a XJR-12, poté však její aktivity začaly být směrovány do týmu Formule 1. To z dnešní perspektivy nebyl dobrý nápad, před transformací na Red Bull přeci jen Jaguar Racing mnoho prvních míst nezaznamenal. To by se ale v budoucnu mělo změnit, neboť „velká kočka“ z Coventry ohlásila svůj návrat na závodní kolbiště. O šampionát F1 se sice jednat nebude, v centru všeho se totiž má ocitnout nový F-Type.
Otázkou ovšem zůstává, kdy se tak stane. Jak totiž prohlásil šéf značky Adrian Hallmark na autosalonu v New Yorku, návrat Jaguaru k závodění „je nutný, ale nebude okamžitý“. Tedy jinými slovy během nějakých tří až pěti let bychom tovární tým na kolbištích očekávat rozhodně neměli, místo toho se automobilka hodlá soustředit na navýšení svých prodejů, s čímž dle našich pravidelných zpráv z rozličných míst světa zatím nemá problém.
Aby Hallmark ještě podložil význam svých slov, dodal, že středobodem všech závodních aktivit bude nový F-Type. To je fakt, který souvisí i se směřováním běžné nabídky - dvoumístné kabrio se zaměří na sportování, zatímco příští generace Jaguaru XK bude favorizovat komfort a luxus. S ohledem na představení té druhé (v roce 2006) se přitom dá očekávat, že tato budoucnost přijde na řadu dříve než závody.









Nový Jaguar F-Type bude propustkou značky na závodní okruhy. Aktuálně ovšem není jisté, kdy se tak stane
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 2 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 3 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 5 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva