Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar přitvrdí, každému modelu v nabídce dopřeje výkonnou verzi R, S nebo GT
26.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sportovních verzí nabídnou Britové opravdu požehnaně. Kromě základního „eRka“ dorazí v mnoha případech také modely „R-S“ a „R-S GT“.
Britská automobilka je momentálně na koni a tak není divu, že kuje železo, dokud je žhavé. V brzké době se proto nedočkáme jen rozšíření základní nabídky o menší sedan a vůbec první crossover v historii značky, ale také většího počtu sportovních derivátů. Pouze modely s písmenem „R“ ve znaku to přitom nemá skončit, Jaguar totiž chce také více verzí „R-S“. A aby toho nebylo málo, pak dorazí i větší množství vrcholných variant „R-S GT“.
Tyto informace se týkají i zmiňovaného sedanu a crossoveru, čímž by Jaguar začal plně konkurovat Audi, BMW a Mercedesu a oddělením Quattro GmbH, M-divizi a AMG. V případě modelu s vyšší stavbou karoserie ale zřejmě půjde jen o první dva stupně úprav, u vlajkové lodi pak Jaguar nezajde dále než k již představenému XJR. Podle šéfa produktového plánování Stevena De Ploey totiž po takové ostré limuzíně není dostatečně velká poptávka.
Model, u kterého se naopak stoprocentně dočkáme všech tří specifikací, je nový F-Type. U modelu označeného písmenem „R“ by přitom měl nabídnout na rychlost orientovaný luxus, zatímco ve verzi „R-S“ se máme dočkat ultimativních jízdních zážitků na silnici. Jako „R-S GT“ by pak dvoumístný Jaguar měl nabídnout technologii inspirovanou okruhovými závody. Kdy ovšem kterýkoliv z těchto modelů dorazí, to již De Ploey nezmiňuje. Stejně jako aktuálně není jisté, zda výkon 550 koní, kterého se dočkaly modely XKR-S, XFR-S a XKR-S GT, bude překonán. S ohledem na nedávné prohlášení Jaguaru pak ani nevíme, zda vůbec u těchto modelů zůstane v nabídce osmiválec, či zda již bude do hry zapřažen nový šestiválec.
Jisté je tak pouze tolik, že „modely „R“ se stanou nedílnou součástí nabídky u každého modelu, který Jaguar od nynějška představí. Pokud to navíc bude nutné, pak přijdeme i s verzemi „R-S“ a „R-S GT“, protože se pohybujeme v segmentu, který takhle funguje. A protože si je navíc zákazníci žádají.“
Jaguar XKR-S byl první vlaštovkou v řadě
Po kupé a kabrioletu dorazil také sedan XFR-S
Vrchol sportovních Jaguarů prozatím tvoří model XKR-S GT. Jeho výkon však zůstává na stejných 550 koních, jako u „obyčejnějších“ verzí
Prozatím poslední novinkou v řadě rychlých Jaguarů je limuzína XJR. V tomto případě se ale již řada dále rozšiřovat nebude
Zdroj: CarAdvice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před hodinou - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před hodinou - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch