Jaguar C-X75 sice sériovou výrobu nepozná, jeho technologie ale ano

Britové říkají, že i když samotný hybridní supersport do výroby nepošlou a rozprodají jen jeho existující exempláře, nápady z něj v sérii uvidíme.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Jaguar C-X75 sice sériovou výrobu nepozná, jeho technologie ale ano

23.12.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Jaguar C-X75 sice sériovou výrobu nepozná, jeho technologie ale ano

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britové říkají, že i když samotný hybridní supersport do výroby nepošlou a rozprodají jen jeho existující exempláře, nápady z něj v sérii uvidíme.

Nedávno jsme vás informovali o tom, že s pozoruhodným Jaguarem C-X75 je amen. Automobilka asi dobře ví, proč k tomuto kroku přistoupila, a tak se zkrátka smiřme s tím, že pokud vám nezahálí na účtě pár desítek milionů korun, za které by mohla být prodána část z pětice vzniklých prototypů, v garáži se vám podobné auto neohřeje. To ale ještě neznamená, že kočičí hoši zcela hodí za hlavu měsíce a roky věnované vývoji tohoto auta - aktuálně slibují pravý opak.

Podle informací britského Auto Expressu máme v sériové výrobě očekávat minimálně pětici řešení, která C-X75 představil. Zmínka padá jednak o karbonovém šasí, která byla pro zaříznutý supersport připravena ve spolupráci s týmem Formule 1 Willams. Právě toto řešení má pomoci sporťákům Jaguaru v budoucnosti k nižší hmotnosti, která se dnes zdá být klíčovým aspektem pro zajištění vyšší provozní efektivity aut.

Na podobnou strunu hraje druhá zmiňovaná záležitost - lehčí kola. Jaguar se u C-X75 dokázal vyhnout drahým karbonovým kolům, pouze jinou technikou konstrukce a výroby ale zajistil snížení hmotnosti samotných z lehkých slitin disků o 40 procent. To je s ohledem na fakt, že v autě jde o neodpruženou hmotu, velká změna. I zde máme počítat s nasazením do výroby.

Jaguar dále hovoří o aerodynamice, která se u stále lehčích supersportů stane (stejně jako u formulí) klíčovým faktorem určujícím jízdní schopnosti. Ostrované hovoří i o tzv. foukaných difuzorech (v F1 mezitím zakázaných, jako ostatně všechno pokrokové...) a dalších libůstkách.

Zmínka padá i o pohonné jednotce, která sloužila u C-X75 jako generátor. Později to byla přeplňovaná jedna-šestka s výkonem přes 500 koní, ještě dříve turbína. Obě řešení, tedy jak vysoce výkonné malé motory (podpořené elektromotory pro rychlý nástup výkonu) a turbíny by Jaguar rád použil. Minimálně v druhém případě to zní pořád trochu jako science-fiction, ale lámat hůl nad takovou vyhlídkou předem nelze.

Samozřejmě, celé prohlášení má do značné míry marketingový smysl ve stylu „nebojte, my z toho ještě něco použijeme”, neboť nadšení příznivci značky byli z ukončení tohoto projektu dosti rozladěni. To ale neznamená, že jde o úplný výmysl, použití některých zmíněných nápadů zní docela reálně.


Jaguar C-X75 sice sériovou výrobu nepozná, jeho technologie ale ano - 1 - Jaguar C-X75 koncept 2010 07Jaguar C-X75 sice sériovou výrobu nepozná, jeho technologie ale ano - 2 - Jaguar C-X75 koncept 2010 08Jaguar C-X75 sice sériovou výrobu nepozná, jeho technologie ale ano - 3 - Jaguar C-X75 koncept 2010 09Jaguar C-X75 sice sériovou výrobu nepozná, jeho technologie ale ano - 4 - Jaguar C-X75 koncept 2010 10Jaguar C-X75 sice sériovou výrobu nepozná, jeho technologie ale ano - 5 - Jaguar C-X75 koncept 2010 11Jaguar C-X75 sice sériovou výrobu nepozná, jeho technologie ale ano - 6 - Jaguar C-X75 koncept 2010 12Jaguar C-X75 sice sériovou výrobu nepozná, jeho technologie ale ano - 7 - Jaguar C-X75 koncept 2010 13Jaguar C-X75 sice sériovou výrobu nepozná, jeho technologie ale ano - 8 - Jaguar C-X75 koncept 2010 14Jaguar C-X75 sice sériovou výrobu nepozná, jeho technologie ale ano - 9 - Jaguar C-X75 koncept 2010 15Jaguar C-X75 sice sériovou výrobu nepozná, jeho technologie ale ano - 10 - Jaguar C-X75 koncept 2010 16Jaguar C-X75 sice sériovou výrobu nepozná, jeho technologie ale ano - 11 - Jaguar C-X75 koncept 2010 17Jaguar C-X75 sice sériovou výrobu nepozná, jeho technologie ale ano - 12 - Jaguar C-X75 koncept 2010 18Jaguar C-X75 sice sériovou výrobu nepozná, jeho technologie ale ano - 13 - Jaguar C-X75 koncept 2010 19Jaguar C-X75 sice sériovou výrobu nepozná, jeho technologie ale ano - 14 - Jaguar C-X75 koncept 2010 20Jaguar C-X75 sice sériovou výrobu nepozná, jeho technologie ale ano - 15 - Jaguar C-X75 koncept 2010 21Jaguar C-X75 sice sériovou výrobu nepozná, jeho technologie ale ano - 16 - Jaguar C-X75 koncept 2010 22Jaguar C-X75 sice sériovou výrobu nepozná, jeho technologie ale ano - 17 - Jaguar C-X75 koncept 2010 23Jaguar C-X75 sice sériovou výrobu nepozná, jeho technologie ale ano - 18 - Jaguar C-X75 koncept 2010 24Jaguar C-X75 sice sériovou výrobu nepozná, jeho technologie ale ano - 19 - Jaguar C-X75 koncept 2010 25Jaguar C-X75 sice sériovou výrobu nepozná, jeho technologie ale ano - 20 - Jaguar C-X75 koncept 2010 26Jaguar C-X75 sice sériovou výrobu nepozná, jeho technologie ale ano - 21 - Jaguar C-X75 koncept 2010 27Jaguar C-X75 sice sériovou výrobu nepozná, jeho technologie ale ano - 22 - Jaguar C-X75 koncept 2010 28Jaguar C-X75 sice sériovou výrobu nepozná, jeho technologie ale ano - 23 - Jaguar C-X75 koncept 2010 29Jaguar C-X75 sice sériovou výrobu nepozná, jeho technologie ale ano - 24 - Jaguar C-X75 koncept 2010 30Jaguar C-X75 sice sériovou výrobu nepozná, jeho technologie ale ano - 25 - Jaguar C-X75 koncept 2010 31Jaguar C-X75 sice sériovou výrobu nepozná, jeho technologie ale ano - 26 - Jaguar C-X75 koncept 2010 32Jaguar C-X75 sice sériovou výrobu nepozná, jeho technologie ale ano - 27 - Jaguar C-X75 koncept 2010 33Jaguar C-X75 sice sériovou výrobu nepozná, jeho technologie ale ano - 28 - Jaguar C-X75 koncept 2010 34Jaguar C-X75 sice sériovou výrobu nepozná, jeho technologie ale ano - 29 - Jaguar C-X75 koncept 2010 35Jaguar C-X75 sice sériovou výrobu nepozná, jeho technologie ale ano - 30 - Jaguar C-X75 koncept 2010 36Jaguar C-X75 sice sériovou výrobu nepozná, jeho technologie ale ano - 31 - Jaguar C-X75 koncept 2010 37
S C-X75 to chvíli vypadalo nadějně, nakonec se budeme muset spokojit s tím, že se při jeho vývoji u Jaguaru lecčemus přiučili

Zdroj: Auto Express

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše