Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu

Máme potvrzený výkon 507 koní, dojezd 60 km čistě na elektřinu, měnit se ale má vzhled vozu. Bude mnohem agresivnější.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu

8.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Máme potvrzený výkon 507 koní, dojezd 60 km čistě na elektřinu, měnit se ale má vzhled vozu. Bude mnohem agresivnější.

Projekt hybridního supersportu C-X75 má zelenou. Britská automobilka aktuálně zahájila výrobu hned pěti prototypů. Pokud tedy mateřská Tata z nějakého důvodu nezkrachuje, tak můžeme téměř stoprocentně počítat s tím, že duchovní nástupce Jaguaru XJ220 se dostane do výroby. S ohledem na zahájení prodeje na počátku roku 2014 je rovněž jasné, že premiéra produkčního modelu se rozhodně neodehraje na březnovém autosalonu v Ženevě. Na to by značce zbývalo jen málo času. A Jaguar si chce být podle ředitele vývoje Boba Joyce jistý naprosto všemi aspekty svého nejpokrokovějšího modelu.

Měnit by se tak měl i vzhled, který bude podle Joyce mnohem agresivnější, ale přesto uhlazenější. To kvůli co nejnižšímu odporu vzduchu, který by v opačném případě limitoval jízdu čistě na elektřinu. Takhle by dva elektromotory (jejich výkon značka zatím neudává, ale prohlašuje, že bude vyšší než v případě rodinného hatchbacku) měly zaručit dojezd 60 kilometrů.

Oproti Porsche 918 Spyder Jaguar navýší kapacitu lithium-iontových baterií na 15 kWh, což je více než dvojnásobek. Dobíjet je bude systém KERS, se kterým pomáhal tým Williams F1. Řidič bude každopádně spoléhat nikoli na elektronicky řízený pedál karbon-keramického brzdového systému, nýbrž na hydraulické ovládání ze staré školy. Podle Jaguaru by totiž jinak řidič přišel o cit při zpomalování.

Mimo to bude samozřejmě možné zastrčit C-X75 do zásuvky. Britská automobilka zároveň potvrdila, že elektromotor nad přední nápravou bude přes jednorychlostní převodovku roztáčet přední kola, zatímco ten druhý ve spolupráci s přeplňovaným čtyřválcem o objemu 1,6 litru vyšle výkon dozadu.

Přenos síly uprostřed umístěných pohonných jednotek bude mít na starosti sedmistupňový robotizovaný manuál, který nabídne jen jednu spojku. Jaguar totiž vypočítal, že dvě spojky by navýšily hmotnost o 100 kg. A to by znamenalo nejen vyšší spotřebu, ale také překročení ohlášené hranice produkce emisí CO2 ve výši 100 g/km.

I když zrovna tento fakt by asi případným zájemcům starost nedělal. Mnohem důležitější je, že benzinový motor dopovaný turbodmychadlem a zároveň kompresorem má točit až 10 000 ot./min. a produkovat 507 koní. Zrychlení z klidu na stovku za tři sekundy a nejvyšší rychlost 320 km/h by tedy mohly být realitou.

Pokud na vás tedy příští rok v září nevyjde řada při rozebírání 918 exemplářů hybridního Porsche, můžete se zařadit na seznam čekatelů Jaguaru. Samozřejmě za předpokladu, že vás více nezláká hybridní nástupce Ferrari Enza nebo druhá (rovněž hybridní) generace Bugatti Veyronu.


Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu - 1 - Jaguar C-X75 koncept 2010 01Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu - 2 - Jaguar C-X75 koncept 2010 02Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu - 3 - Jaguar C-X75 koncept 2010 03Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu - 4 - Jaguar C-X75 koncept 2010 04Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu - 5 - Jaguar C-X75 koncept 2010 05Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu - 6 - Jaguar C-X75 koncept 2010 06Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu - 7 - Jaguar C-X75 koncept 2010 07Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu - 8 - Jaguar C-X75 koncept 2010 08Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu - 9 - Jaguar C-X75 koncept 2010 09Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu - 10 - Jaguar C-X75 koncept 2010 10Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu - 11 - Jaguar C-X75 koncept 2010 11Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu - 12 - Jaguar C-X75 koncept 2010 12Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu - 13 - Jaguar C-X75 koncept 2010 13Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu - 14 - Jaguar C-X75 koncept 2010 14Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu - 15 - Jaguar C-X75 koncept 2010 15Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu - 16 - Jaguar C-X75 koncept 2010 16Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu - 17 - Jaguar C-X75 koncept 2010 17Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu - 18 - Jaguar C-X75 koncept 2010 18Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu - 19 - Jaguar C-X75 koncept 2010 19Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu - 20 - Jaguar C-X75 koncept 2010 20Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu - 21 - Jaguar C-X75 koncept 2010 21Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu - 22 - Jaguar C-X75 koncept 2010 22Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu - 23 - Jaguar C-X75 koncept 2010 23Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu - 24 - Jaguar C-X75 koncept 2010 24Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu - 25 - Jaguar C-X75 koncept 2010 25Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu - 26 - Jaguar C-X75 koncept 2010 26Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu - 27 - Jaguar C-X75 koncept 2010 27Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu - 28 - Jaguar C-X75 koncept 2010 28Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu - 29 - Jaguar C-X75 koncept 2010 29Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu - 30 - Jaguar C-X75 koncept 2010 30Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu - 31 - Jaguar C-X75 koncept 2010 31Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu - 32 - Jaguar C-X75 koncept 2010 32Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu - 33 - Jaguar C-X75 koncept 2010 33Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu - 34 - Jaguar C-X75 koncept 2010 34Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu - 35 - Jaguar C-X75 koncept 2010 35Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu - 36 - Jaguar C-X75 koncept 2010 36Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu - 37 - Jaguar C-X75 koncept 2010 37
Jaguar C-X75 již ve své koncepční formě vypadá působivě, podle britské automobilky se ale produkční vzhled bude ještě měnit. Má být agresivnější, aby lépe odpovídal výkonům při akceleraci nebo nejvyšší rychlosti, ale rovněž uhlazenější, čímž bude zaručen dojezd 60 km čistě na elektřinu.

Zdroj: WorldCarFans

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.