Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Infiniti Q60: nové kupé dorazí do tří let, chystá se i rival pro BMW M3 a M4
23.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Prioritou japonské značky jsou nyní modely sílící na široké spektrum zákazníků. Hned poté ale dorazí sportovní vozy s výkon přes 360 koní.
O kompletní proměně nomenklatury Infiniti již nějakou dobu víme. Stejně tak jsme dobře zpraveni o novém sedanu Q50, který je první nově pojmenovanou vlaštovkou a v nabídce automobilky vystřídal model G. Doposud však nebylo jasné, zda značka přivede na svět také jeho dvoudveřové sourozence. Jak ovšem prohlásil šéf značky Johan De Nysschen, kupé a kabrioletu Q60 bychom se skutečně měli dočkat. Ovšem ne dříve než za dva či tři roky. Proč tak dlouho?
Důvody jsou prosté. Dvoudveřové verze nikdy nepatřily mezi bestsellery značky, na řadu tak přijdou až po představení modelů, které Infiniti vydělají peníze. Prioritu tedy nejprve dostal malý hatchback a crossover s pohonem předních kol. Ihned poté by ovšem mělo přijít na řadu rozšiřování palety Q50/Q60, přičemž De Nysschen nevyloučil ani představení výkonnějších verzí.
Šéf Infiniti chce v tomto směru ideálně konkurovat nejen svému bývalému zaměstnavateli (Audi), ale především BMW a jeho modelům M3, M4 a M5. Sedan Q50 proto již v základu dostal podvozek, který snese větší výkon než stávajících 359 koní. Otázkou ovšem je, zda japonská značka dosadí nad přední nápravu pětilitrový osmiválec, či zda poladí přeplňovaný šestiválec.
Druhá varianta se ovšem zdá být pravděpodobnější i kvůli upevnění vazeb na Formuli 1 a tým Red Bull. Královna motorsportu totiž od příštího roku bude používat právě přeplňované motory V6. Žádné další detaily prozatím nejsou k dispozici, s ohledem na prohlášení De Nysschena pak ani nemůžeme počítat s představením konceptu na některém z letošních autosalonů. Na příští rok by se ale fanoušci značky mohli začít těšit.
























Šéf Infiniti Johan De Nysschen se o chystaném kupé Q60 rozpovídal krátce po představení nového sedanu Q50, nástupce modelu G37
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva