Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Infiniti Q50 Eau Rouge řádí na novém videu na „domácím“ okruhu ve Spa
21.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonci skutečně chtějí pustit vrcholný sedan do výroby. Zatím ovšem není jisté, kdy se tak stane, užívat si jej tedy může jen Sebastian Vettel.
Eau Rouge je patnáct kilometrů dlouhým potokem, který po celá staletí platil za hraniční. Nejprve v rámci Římské říše, posléze pak mezi Nizozemím a Pruskem či Belgií a Pruskem. Tuto část historie ale zřejmě zná jen málokdo, pro většinu světa jde totiž o slavnou zatáčku okruhu Spa-Francorchamps, která byla po potoku pojmenována. Nachází se přitom právě na místě, kde vodní živel vůbec poprvé křižuje trať, přičemž její úspěšné projetí vyžaduje nemalé schopnosti. A to jak kvůli vysokému tempu, kterého v daném místě dosahujete, tak i s ohledem na následující úsek Raidillon, který po zatočení doleva vyžaduje pro změnu natočení kol pravým směrem.
Již o tomto víkendu přitom budeme moci zjistit, jak se s danou zatáčkou, respektive zatáčkami popere startovní pole Formule 1. Zvědavi jsme hlavně na Sebastiana Vettela, který měl v průběhu letní přestávky zjevně čas i na malý trénink. Společně s automobilkou Infiniti, která patří mezi sponzory týmu Red Bull Racing, totiž vyrazil na okruh otestovat prototyp Q50 Eau Rouge. Tedy speciální verzi japonského sedanu, která nese název po slavné zatáčce a svým způsobem tak může okruh ve Spa považovat za svou domovinu.
Vettel přitom za volant neusedl sám, sedačku řidiče si totiž mohli vyzkoušet také americký závodník Parker Kligerman a světová šampionka v kulečníku Pan Xiaoting. Společně přitom uspořádali závod, ve kterém šlo o ujetí nejdelší vzdálenosti ve stanoveném čase. Asi přitom nepřekvapí, že vítězem se stal čtyřnásobný mistr světa F1. Ten se navíc musel potýkat s mokrou tratí, jejíž zvládnutí bylo podle jeho slov opravdu obtížné, což ostatně potvrzují i některé záběry.
Samotná zmínka o prototypu pak pro změnu naznačuje, že Infiniti skutečně pustí Q50 Eau Rouge do výroby. Prozatím ovšem není jisté, kdy se tak stane. Automobilka totiž aktuálně udává pouze tolik, že vůz je „ve vývoji“.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Majitelům nových Maserati za jízdy dochází benzín, i když palivoměr ukazuje, že „šťávy” mají dost
2.10.2024 - „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024 - Jeep žádá majitele téměř 200 tisíc dobíjecích aut, aby je nenabíjeli a neparkovali uvnitř, 13 už jich shořelo
2.10.2024 - Vrcholné elektrické Mercedesy ztrácí na ceně tak moc a tak rychle, že se po chvíli prodávají levněji než tuctové nové Tesly Y
2.10.2024 - Velké SUV Renaultu jako nové propadlo. Jako ojeté je na tom snad ještě hůř, stojí ale pakatel
2.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva