Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Infiniti Q50 Eau Rouge řádí na novém videu na „domácím“ okruhu ve Spa
21.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonci skutečně chtějí pustit vrcholný sedan do výroby. Zatím ovšem není jisté, kdy se tak stane, užívat si jej tedy může jen Sebastian Vettel.
Eau Rouge je patnáct kilometrů dlouhým potokem, který po celá staletí platil za hraniční. Nejprve v rámci Římské říše, posléze pak mezi Nizozemím a Pruskem či Belgií a Pruskem. Tuto část historie ale zřejmě zná jen málokdo, pro většinu světa jde totiž o slavnou zatáčku okruhu Spa-Francorchamps, která byla po potoku pojmenována. Nachází se přitom právě na místě, kde vodní živel vůbec poprvé křižuje trať, přičemž její úspěšné projetí vyžaduje nemalé schopnosti. A to jak kvůli vysokému tempu, kterého v daném místě dosahujete, tak i s ohledem na následující úsek Raidillon, který po zatočení doleva vyžaduje pro změnu natočení kol pravým směrem.
Již o tomto víkendu přitom budeme moci zjistit, jak se s danou zatáčkou, respektive zatáčkami popere startovní pole Formule 1. Zvědavi jsme hlavně na Sebastiana Vettela, který měl v průběhu letní přestávky zjevně čas i na malý trénink. Společně s automobilkou Infiniti, která patří mezi sponzory týmu Red Bull Racing, totiž vyrazil na okruh otestovat prototyp Q50 Eau Rouge. Tedy speciální verzi japonského sedanu, která nese název po slavné zatáčce a svým způsobem tak může okruh ve Spa považovat za svou domovinu.
Vettel přitom za volant neusedl sám, sedačku řidiče si totiž mohli vyzkoušet také americký závodník Parker Kligerman a světová šampionka v kulečníku Pan Xiaoting. Společně přitom uspořádali závod, ve kterém šlo o ujetí nejdelší vzdálenosti ve stanoveném čase. Asi přitom nepřekvapí, že vítězem se stal čtyřnásobný mistr světa F1. Ten se navíc musel potýkat s mokrou tratí, jejíž zvládnutí bylo podle jeho slov opravdu obtížné, což ostatně potvrzují i některé záběry.
Samotná zmínka o prototypu pak pro změnu naznačuje, že Infiniti skutečně pustí Q50 Eau Rouge do výroby. Prozatím ovšem není jisté, kdy se tak stane. Automobilka totiž aktuálně udává pouze tolik, že vůz je „ve vývoji“.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 2. den: 10:00
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
Nejnovější články
Elektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
před 2 hodinamiK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
před 4 hodinamiPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
před 5 hodinamiNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
před 7 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.16. 14:02 - pavproch
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB