Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Infiniti odhaluje detaily elektrosporťáku, k zábavě prý postačí motor 1,2
12.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Infiniti vidí budoucnost sportovních aut v elektromobilech s prodlouženým dojezdem. V Ženevě odhalí koncept, který má napovědět o plánech víc.
O chystané studii luxusní odnože Nissanu jsme už psali v listopadu, kdy Infiniti zveřejnilo první fotografie. Podle útržkovitých informací od zástupců automobilky bylo možné vydedukovat, že půjde o sportovní vůz poháněný sílou elektřiny a aby ji bylo kde brát i při delší jízdě, měl být na palubě - podle jednoho ze záběrů patrně kdesi před zadní nápravou - umístěný zážehový spalovací motor.
Nyní firma zveřejnila video nahrávku rozhovoru s Francoisem Banconem ze strategického a produktového plánování Nissanu a Infiniti, která sice v zásadě nudí, ale pár nových skutečností ozřejmuje. Tak předně se v záběrech několikrát objeví krátký sestřih z natočených detailů inkriminovaného vozu, z nichž lze poznat, že třeba neobvyklý tvar C-sloupku bude více než podobný starší studii Essence.
Bancon hodně obecně mluví o výzvách, ale ve druhé polovině interview mimoděk prozradí, jak by měl stroj fungovat. Podle něj spojuje možnosti jezdit třeba po Londýně, který je známý svými tvrdými environmentálními represemi vůči řidičům, bez emisí a po přesunu na to správné místo, třeba závodní okruh, umožňuje užít si zábavu jako ve vysokovýkonném voze.
Jak chce Infiniti dosáhnout toho, aby ta libá záležitost za volantem netrvala jen pár minut nebo nebyla spojena s trápením se s vysokou hmotností akumulátorů, Bancon nevysvětlil. Prozradil ale, že jejich sportovní auto dostane motor o objemu 1,2 litru, který (i kdyby to byla tříválcová dvanáctistovka z Micry nadopovaná kompresorem, což patrně bude), asi nenabídne více než 100-140 koní. Dobíjet akumulátory dlouhodobě by pod plným zatížením by pro tento agregát mohlo být obtížné, pokud by ale byl vůz koncipován jako námi nedávno zmíněný „Elektromobil na benzin”, fungovat by to mohlo.
Jak se s řešením vozu Infiniti nakonec popasovalo, budeme ale vědět zřejmě až počátkem března v Ženevě.
Podle Nissanu bude stačit k zábavě v Infiniti elektromotor kombinovaný s dvanáctistovkou. Design připomíná studii Essence.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 6 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 2 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 3 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 5 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 6 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva