Infiniti odhaluje detaily elektrosporťáku, k zábavě prý postačí motor 1,2

Infiniti vidí budoucnost sportovních aut v elektromobilech s prodlouženým dojezdem. V Ženevě odhalí koncept, který má napovědět o plánech víc.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Infiniti odhaluje detaily elektrosporťáku, k zábavě prý postačí motor 1,2

12.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Infiniti odhaluje detaily elektrosporťáku, k zábavě prý postačí motor 1,2

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Infiniti vidí budoucnost sportovních aut v elektromobilech s prodlouženým dojezdem. V Ženevě odhalí koncept, který má napovědět o plánech víc.

O chystané studii luxusní odnože Nissanu jsme už psali v listopadu, kdy Infiniti zveřejnilo první fotografie. Podle útržkovitých informací od zástupců automobilky bylo možné vydedukovat, že půjde o sportovní vůz poháněný sílou elektřiny a aby ji bylo kde brát i při delší jízdě, měl být na palubě - podle jednoho ze záběrů patrně kdesi před zadní nápravou - umístěný zážehový spalovací motor.

Nyní firma zveřejnila video nahrávku rozhovoru s Francoisem Banconem ze strategického a produktového plánování Nissanu a Infiniti, která sice v zásadě nudí, ale pár nových skutečností ozřejmuje. Tak předně se v záběrech několikrát objeví krátký sestřih z natočených detailů inkriminovaného vozu, z nichž lze poznat, že třeba neobvyklý tvar C-sloupku bude více než podobný starší studii Essence.

Bancon hodně obecně mluví o výzvách, ale ve druhé polovině interview mimoděk prozradí, jak by měl stroj fungovat. Podle něj spojuje možnosti jezdit třeba po Londýně, který je známý svými tvrdými environmentálními represemi vůči řidičům, bez emisí a po přesunu na to správné místo, třeba závodní okruh, umožňuje užít si zábavu jako ve vysokovýkonném voze.

Jak chce Infiniti dosáhnout toho, aby ta libá záležitost za volantem netrvala jen pár minut nebo nebyla spojena s trápením se s vysokou hmotností akumulátorů, Bancon nevysvětlil. Prozradil ale, že jejich sportovní auto dostane motor o objemu 1,2 litru, který (i kdyby to byla tříválcová dvanáctistovka z Micry nadopovaná kompresorem, což patrně bude), asi nenabídne více než 100-140 koní. Dobíjet akumulátory dlouhodobě by pod plným zatížením by pro tento agregát mohlo být obtížné, pokud by ale byl vůz koncipován jako námi nedávno zmíněný „Elektromobil na benzin”, fungovat by to mohlo.

Jak se s řešením vozu Infiniti nakonec popasovalo, budeme ale vědět zřejmě až počátkem března v Ženevě.


Infiniti odhaluje detaily elektrosporťáku, k zábavě prý postačí motor 1,2 - 1 - Infiniti elektricky supersport 01Infiniti odhaluje detaily elektrosporťáku, k zábavě prý postačí motor 1,2 - 2 - Infiniti elektricky supersport 02Infiniti odhaluje detaily elektrosporťáku, k zábavě prý postačí motor 1,2 - 3 - Infiniti elektricky supersport 03Infiniti odhaluje detaily elektrosporťáku, k zábavě prý postačí motor 1,2 - 4 - Infiniti elektricky supersport 04Infiniti odhaluje detaily elektrosporťáku, k zábavě prý postačí motor 1,2 - 5 - Infiniti elektricky supersport 05
Infiniti odhaluje detaily elektrosporťáku, k zábavě prý postačí motor 1,2 - 6 - Infiniti elektricky supersport 06Infiniti odhaluje detaily elektrosporťáku, k zábavě prý postačí motor 1,2 - 7 - Infiniti elektricky supersport 07
Podle Nissanu bude stačit k zábavě v Infiniti elektromotor kombinovaný s dvanáctistovkou. Design připomíná studii Essence.

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.