Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Infiniti nepostaví vlastní elektromobil, kupodivu v nich nevidí perspektivu
21.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská automobilka nebude opakovat chybu mateřských značek. Namísto auta, které nikdo nechce, se zaměří na vývoj těch žádoucích.
Aliance Renault-Nissan je známa jako jeden z největších propagátorů „bezemisního“ cestování. Spíše však řeční, než aby elektromobily prodávala, což nám nedávno prozradily registrace modelu Twizy. Přesto se zdá, že vedení obou značek nestojí nohama pevně na zemi a plánuje další a další elektrifikaci. Takové Infiniti se ale zjevně rozhodlo jít proti proudu, neboť viceprezident amerického zastoupení Michael Bartsch potvrdil pozastavení vývoje produkční verze konceptu LE.
Tato studie založená na Nissanu Leaf se představila v dubnu 2012 na autosalonu v New Yorku. Značka následně uvedla, že do showroomů by takový model měl dorazit nejpozději letos, což se potvrdilo v loňském roce, kdy z patentového úřadu unikly snímky produkční verze. Bartsch ovšem nyní uvedl, že Infiniti musí být „o trochu pragmatičtější“. Pozornost vývojářů je tak zaměřena na modely, které by měly stát za navýšením prodejů.
Těmito novinkami je myšleno nejen sériové provedení konceptu Q60, který se ukázal před pár dny v Detroitu, ale rovněž produkční verze modelu Q30, o jehož příchodu se mluví již hezkých pár měsíců. Zatím však není jisté, kdy na konkrétní uvedení do prodeje dojde, neboť kupříkladu u dvoudveřového kupé značka uvedla, že se tak stane do 18 měsíců. Reálně jej tedy můžeme čekat někdy v roce 2016.
Co tedy dodat? Snad jen tolik, že Tesla Model S tedy i nadále zůstane jediným velkým prémiovým elektromobilem světa. Je přitom otázkou, zda by jí sériová verze konceptu LE dokázala konkurovat. Koncept totiž zrovna špičkovými parametry nedisponoval, neboť s baterií o kapacitě 24 kWh zvládal na jedno nabití urazit pouze 160 kilometrů.
Koncept LE se nakonec sériové verze nedočká, Infiniti se chce soustředit spíše na lépe prodejné modely
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejčtenější články
- Nové fotky mýty opředené sbírky tisíců superaut sultána Bruneje dosvědčují, že je přesně tak šílená, jak se traduje
27.11.2024 - Mercedes jde ve stopách VW a oznámil tvrdé škrty. Chce ušetřit desítky miliard ročně, nevylučuje ani zavírání továren
27.11.2024 - Porsche potvrdilo návrat ke spalovacím motorům i u chystaných elektrických aut. Otázkou už je jen, kdo dostane černého Petra
27.11.2024 - Nissan má na záchranu maximálně rok a pár měsíců, říká manažer firmy, v automobilovém byznysu se věci kazí rychle
27.11.2024 - Stellantis chce trojnásobně zvýšit prodeje elektromobilů. A nehodlá si tím dělat přátele, bude je dotovat i na úkor dražšího servisu pro lidi
27.11.2024
Živá témata na fóru
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB