Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Infiniti M sáhne po čtyřválcových motorech Mercedesu, představí se v Ženevě
18.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Aliance Renault-Nissan chce ve spolupráci s německým koncernem Daimler nabídnout úspornější verze modelů své luxusní divize Infiniti.
Kooperace francouzsko-japonského konglomerátu s německou třícípou hvězdou se zřejmě vyvine do mnohem rozsáhlejší podoby, než se kdy předpokládalo. Nissan s Renaultem momentálně spolupracují s Mercedesem na budoucích Smartech, Twingu, elektromobilech nebo také kompaktním hatchbacku Infiniti postaveném na platformě příští třídy A, který by konkuroval Lexusu CT, BMW řady 1 a Audi A3. Za zavřenými dveřmi se toho asi děje mnohem více, jak momentálně vychází najevo. Infiniti M se například už na ženevském autosalonu objeví se čtyřválcovými jednotkami od Mercedesu.
Automobilky tím sledují jednak snížení průměrných emisí na značku ve snaze snížit dopady pokut za nadlimitní spotřebu paliva resp. hodnoty oxidu uhličitého platných od nového roku, ale zároveň vidí příležitost rozšířit paletu agregátů, které by více zaujaly evropskou klientelu. Proto byly z portfolia Mercedesu vybrány dva čtyřválce. Aby si s relativně velkou a těžkou typovou řadou M poradily, v obou případech dostanou turbodmychadlo a aby reflektovaly na poptávku i podle způsobu spalování paliva, bude to diesel a benzín. Zážehový motor má objem 1,8 litru, výkon 204 koní při 5 500 ot./min., nejvyšší točivý moment 310 newtonmetrů od 2 000 do 4 300 ot./min. a podobně velký a těžký Mercedes E 250 BlueEfficiency dokáže roztáhnout na stovku za 7,7 s a zvládne 240 km/h.
Druhým čtyřválcem je 2,1litrový diesel se vstřikováním common-rail o výkonu 170 koní od 3 000 do 4 200 ot./min. a točivém momentu 400 newtonmetrů v rozpětí 1 400 až 2 800 ot./min., který se v Mercedesech objevuje pod obchodním jménem 220 CDI BlueEfficiency. V kombinaci se šestistupňovým manuálem akceleruje třída E na stovku za 8,7 sekundy a dosáhne 228 km/h. Se sedmistupňovým automatem se zrychlení zkrátí na 8,4 vteřiny, maximálka je o kilometr za hodinu nižší. Samozřejmě to nejsou čísla identická s budoucím Infiniti M, ale neměly by být zase daleko. Japonský stroj by se měl díky čtyřválcům dostat na papírových 4,9 až 7,0 litru paliva v závislosti na motoru. Tím by přesně navázal na v současnosti prodávané verze M35h hybrid, M30d diesel a zážehovou M37, jejichž spotřeba se podle údajů automobilky pohybuje od 7,0 do 10,2 litru na sto.
Pokud se ptáte, proč se tyto agregáty neobjeví rovněž v menším Infiniti G, tak přemýšlíme podobně. Kolem toho ale koluje zoufale málo informací. Objevují se například spekulace, že Japonci mají téměř dokončeného nástupce, a protože byl jeho vývoj zahájen dávno před podepsáním smlouvy o spolupráci, s motory Mercedes není kompatibilní. Se stuttgartskými jednotkami se prý ale od začátku počítá od produkční verze konceptu Etherea, což by měl být crossover stojící na pomezí budoucího hatchbacku nižší střední třídy (zmiňován výše) a právě novým géčkem.



Spotřeba hybridní M35h je podle Infiniti 7,0 litru, diesel 2,1 ve třídě E žere podle Mercedesu jen 4,9 l/100 km
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda 14.3.2025
Nejčtenější články
I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15.2.2025VW ukázal víc ze svého nového nejlevnějšího modelu ID. Prý bude „vysoce kvalitní”, přesně to z těchto aut čiší
15.2.2025Výroba aut v Evropě se propadla na roky nevídaná minima, devastaci místního průmyslu už asi zachrání jen zázrak
15.2.2025Mercedes musí po letech sebepoškozování propustit 20 tisíc lidí, aby přežil. Programu úspor říkají zaměstnanci „seznam hrůzy”
16.2.2025Pokud „nedáváte” interiéry moderních aut, i v roce 2025 si můžete koupit tohle. A nebudete sami, ráj tlačítek a táhel pořád letí
16.2.2025
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry