Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Infiniti FX50S Sebastian Vettel poprvé v akci v Goodwoodu, zní hrozivě (+ videa)
5.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Luxusní crossover Infiniti se předvedl v Goodwoodu. A ač zatím nedostál svému „rychlostnímu slibu”, bude k mání za 3 miliony, tedy o milion více než výchozí FX.
Japonská luxusní divize Infiniti má v rámci koncernu Renault-Nissan už nějakou dobu přednost před zbylými značkami ke své propagaci prostřednictvím závodního týmu F1 Red Bull. To je také důvod, proč letos v Goodwoodu nejezdili piloti Mark Webber a Sebastan Vettel v Renaultech nebo Nissanech, ale první usedl za volant ne úplně spolehlivého konceptu Emerg-E a druhý do sedačky SUV, které - alespoň podle slov závodníka - „pomáhal vyvíjet“.
Řeč je samozřejmě o poněkud kontroverzním Infiniti FX50S Vettel Edition, které mělo podle původních slibů dvojnásobného mistra světa i zástupců automobilky na německé dálnici předvést schopnost jezdit rychlostí 300 km/h, což se ale nikdy nestalo a podle nás ani nestane. Odlehčený, ale pořád přes dvě tuny vážící crossover má pod kapotou pětilitrový osmiválec s výkonem zvýšeným z 390 na 420 koní a to bude u vozu o této velikosti a čelní plochy na zmiňovanou metu stačit jen stěží.
Také proto se Infiniti na toto téma raději nezmiňuje a nově pouze uvádí, že vůz bude exkluzivní záležitostí pro pouhých 150 zákazníků v Evropě a na Středním Východě. Jedním z majitelů bude samotný Vettel a pro EU tak zůstává k mání už jen 49 strojů.
„Jde o první silniční vůz, který sem pomáhal vyvíjet,“ řekl Sebastian po goodwoodské jízdě. „Skutečně příjemně se ovládá a výkon je dobrý. Je dost velký, aby odvezl mé horské kolo a má dost síly, aby to s ním při řízení do kopce v Goodwoodu byla zábava. Je fantastické, že jsem mohl přispět k návrhu a jsem nadšený z toho, že si jej budu moci sám převzít,“ dodal Vettel.
Kolik bude muset (a jestli vůbec) Sebastian za FX50S se svým jménem zaplatit, o tom Infiniti z pochopitelných důvodů mlčí. Zbytek klientů ovšem bude muset složit na dřevo podle prvních informaci asi 120 tisíc Eur, v přepočtu něco přes tři miliony korun, a to znamená asi o milion více než stojí standardní FX50S.
Pro Evropu zůstalo z limitované edice FX v prodeji pouze 49 kusů, propaguje jej už i české zastoupení značky
Zdroj: Autoblog Spanish, Motor Aauthority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva