Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Icona Vulcano jde definitivně do výroby. Svět zjevně potřebuje více hybridních supersportů
6.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jestliže vás zaujala technická řešení trojlístku LaFerrari-P1-918, ale auta vyráběná po stovkách kusů vám přijdou příliš všední, nabízíme vám spásu z Číny.
Nebo abychom firmě Icona nekřivdili, je to taková spása z trojúhelníku tvořeného Itálií, Francií a právě Čínou. Icona sice formálně i fakticky sídlí za velkou zdí, ale s bezpáteřními xeroxéry z automobilek jako Yema Auto nemá mnoho společného. To ostatně nejlépe dosvědčuje činy - její koncept Vulcano sice nepředstavuje úplně originální nápad, neboť vychází ze stejných ideových základů jako Ferrari LaFerrari, McLaren P1 a Porsche 918 Spyder, za plagiát ji ale označit nelze.
Vůz jsme sice, i po pozdějším uvedení dalších fotek a videí, označili za čínské LaFerrari, kopie to ale zkrátka není. A to nejen vzhledově, ale ani technicky - vždy se sice jedná o vůz spoléhající při svém pohonu na kombinaci spalovacího a elektrického motoru, ani v jedné z uvažovaných a v předchozím článku přesněji popsaných variant pro běžný provoz i závodní okruhy nekopíruje nabídku vzpínajícího se koníka.
I proto ostatně mohl někoho zaujmout, a tak se hned krátce po premiéře v Číně hovořilo o tom, že by se vůz mohl dostat i do prodeje, třebaže původně byl míněn jen jako ukázka designových a technických dovedností Icony. Po ohlášení evropské premiéry vozu na britském Salon Privé se tak nějak očekávalo, že vůz na tomto místě už bude hledat potenciální kupce a skutečně se tak stalo - teď už je jisté, že produkční Vulcano vznikne.
Tiskové prohlášení firmy je relativně stručné, v tom hlavním je ale jednoznačné: „Počítáme s tím, že první produkční auto budeme mít hotové do jednoho roku. Pracujeme nyní s prvním zákazníkem na tom, abychom vůz přizpůsobili jeho požadavkům a věříme, že během té doby se dočkáme zájmu od dalších klientů,” zní slova Samuala Chuffarta, jednoho ze zakladatelů firmy. Podle dostupných informací tak Icona nepočítá s tím, že by stvořila nějakou limitovanou edici modelu Vulcano, ale prostě udělá právě tolik aut, o která někdo bude stát. Jestli to bude jen jedno, nebo třeba patnáct, rozhodne poptávka.
Firma se přitom brání přímému srovnání s některými ze zmíněných konkurentů, pode ní jde o masové výrobce, s nimiž nechce soutěžit v žádném ohledu. Pokud ale chce pár „sopek” prodat, srovnání se asi neubrání - za její vůz totiž zákazníci budou muset asi 2,5 milionu liber, podle aktuálního kursu tedy cca 76 milionů Kč...
Vulcano od Icony definitivně pozná kouzlo kontaktu s běžným provozem. Jestli se ale prodají alespoň jednotky exemplářů, je zatím ve hvězdách
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
včera - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Soukromník vyhrál na Dakaru etapu včera 16:22
- KTM 1390 Super Adventure R: nejdrsnější z drsných včera 08:00
- KTM na Dakaru stále dominuje 14.1.2025
- Marc VDS pojede i šampionát EWC 14.1.2025
- Dnešní hattrick Hondy, Slovák Svitko v Top-10! 13.1.2025
Nejnovější články
- K mání je skutečný Batmobil použitý při natáčení. Je plně funkční i s „raketovým výfukem” a „raketu” také bude stát
před 10 hodinami - Pět let trvající pokus Němců elektrifikovat dieselové kamiony s pomocí trolejí nad dálnicí definitivně rozebírají jako miliardové fiasko
před 11 hodinami - John Cena musí spolknout další finanční katastrofu, za auto pořízené za 13 milionů mu nikdo nechce dát víc jak polovinu
včera - Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
včera - Proč to Škoda neřekne otevřeně? Také její prodeje elektrických aut v roce 2024 meziročně klesly
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva