Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai Veloster Turbo je na spadnutí, automobilka už odhalila jeho motor
20.10.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Netrpělivě očekávaná silnější varianta Velosteru je zase blíže skutečnosti. Hyundai totiž oficiálně představil motor 1,6 T-GDI, který skončí pod jeho kapotou.
Třídvéřovo přetidvéřový (tedy ve výsledku čtyřdvéřový) Hyundai Veloster se světu poprvé představil již na začátku letošního roku a po evropské premiéře v Ženevě vcelku rychle zamířil do prodeje. Již od jeho lednového entré v nás ale vzhledem k vyzývavému vzhledu vozu přežívá dojem, že by si pod kapotu zasloužil o něco výkonnější motor než atmosféricky plněnou jedna-šestku. A tento dojem do jisté míry potvrdil i náš nedávný test. Ne snad, že by zrovna motor byl slabou stránkou tohoto auta, agresivní pohled Velosteru ale zkrátka slibuje více a už jen časté pohledy kolemjdoucích je radno uspokojit poněkud ostřejší akcelerací, než jakou zvládne stočtyřicetikoňové stádo základní a dosud i jediné motorizace.
Už několik měsíců se tak hovoří o tom, že Veloster dostane silnější motor v podobě přeplňované jedna-šestky s výkonem okolo 200 koní. Původně se spekulovalo o tom, že by se tento motor mohl ve voze objevit na některém z evropských autosalonů, třeba i na tom nedávném ve Frankfurtu, nakonec se tak ale podle všeho stane na „festivalu tuningu” v Las Vegas, tedy na tamní SEMA. Svědčilo o tom už nedávné avízo Velosteru Turbo upraveného firmou ARK, který se představí právě ve městě hazardu a pod kapotou by měl mít nový agregát Hyundai opatřený již lehkou úpravou. Nyní ale víme mnohem více o sériovém provedení - automobilka totiž malé turbo oficiálně představila a zveřejnila i jeho první parametry.
Stalo se tak včera na akci honosně nazvané „11. mezinárodní motorová konference Hyundai-Kia” konané nedaleko sídla koncernu Hyundai-Kia v Koreji. Detailů zatím neznáme mnoho, čtyřválec o objemu 1,6 litru bude přeplňovaný jedním turbodmychadlem typu twin-scroll, dostane i přímé vstřikování paliva do válců, proměnné časování sacích i výfukových ventilů a nechybí samozřejmě ani mezichladič stlačeného vzduchu. Výchozí mezní výkonové parametry jsou 150 kW (204 koní) posazené do 6 000 ot./min a 265 Nm vrcholících v 1 750 ot./min. Naladění motoru se ale bude mírně lišit v závislosti na trhu, kde bude prodáván a jeho emisních normách. Výrobce ale předem avizoval, že motor nemá problém splnit všechny dnes klíčové normy tohoto typu.
Obchodní označení nového motoru zní 1,6 T-GDI a dozajista se objeví i v dalších modelech Hyundai a Kia, ne jen ve Velosteru. Pod jeho kapotou by ale měl oslavit svou premiéru a ostřejší varianta tohoto modelu by měla být alespoň nějakou chvíli pro nový motor jeho výkladní skříní. Do prodejů se po své podzimní či zimní premiéře dostane v první polovině roku 2012.
Abychom byli úplní, Hyundai v Koreji předvedl ještě jeden motor, dvoulitrový nafťák s označením R-2,0. Dosahuje výkonu až 110 kW (150 koní) pramenícího z točivého momentu nejvýše 382 Nm. Vlastní se stane zřejmě hlavně větším SUV značky, podle našeho testu modelu i40 by ale dost parády mohl udělat i v něm. Možnosti využití této motorové novinky nicméně zatím upřesněny nebyly.
Hyundai Veloster 1,6 GDI v našem nedávném testu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
dnes - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
před 7 hodinami - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
před 8 hodinami - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
před 10 hodinami - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
před 11 hodinami - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
dnes
Živá témata na fóru
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB