Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai Veloster Turbo: 211 koní zatím alespoň na obrázcích ARK
1.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Hyundai Veloster nutně potřebuje silnější motor. Svým designem o to přímo žadoní, jeho současný čtyřválec je navíc v nabídce zcela osamocený. Automobilka by ale vše měla brzy vyřešit.
Jak víme z našeho nedávného testu, atmosférická šestnáctistovka o výkonu 140 koní je svým projevem notně sympatická jednotka. Má skvělé reakce a líbí se jí ve vyšších otáčkách, ale na nějakou větší zábavu to prostě nestačí. Hyundai to ví a už brzy by měl nasadit přeplňovanou šestnáctistovku s přímým vstřikováním GDI. Známe i její výkony, mělo by to být 210 koní a 265 newtonmetů. Sériový vůz by měl díky ní akcelerovat na stovku za méně než 7 sekund.
K náležité prezentaci Korejci využijí výstavu speciálního příslušenství SEMA v Las Vegas, která se letos uskuteční 1. až 4. listopadu. Automobilky zde mají ve zvyku „podsunout“ své novinky několika tuningovým firmám najednou a dát jim volnou ruku v úpravách. Podobným způsobem by měl být prezentován také Veloster Turbo, respektive minimálně o jedné společnosti již víme, že to tak udělá. Jmenuje se ARK Performance, sídlí v Kalifornii a má oficiální posvěcení. Tisková zpráva společně s těmito obrázky se objevily přímo na stránkách severoamerického zastoupení značky Hyundai.
Výkon by měl zůstat na původně udávané hodnotě cirka 210 koní, což je poněkud překvapivé, protože ve sdělení se říká, že vůz dostal turbo, mezichladič stlačeného vzduchu, olejový chladič, svody ale dokonce i takové komponenty jako odlehčené řemenice se značkou ARK. Je tedy docela dobře možné, že sériový Veloster Turbo bude nakonec o něco slabší. Krom zmíněného se na Velosteru objeví kompletní bodykit, nově vyladěný podvozek (což by nutně potřebovala i sériovka), pak výfukový systém, šestipístkové třmeny vpředu, interiér s Alcantarou a vlastně asi všechno co znáte, pokud jste někdy alespoň někdy zkusili hry jako Need for Speed nebo sérii GT. Na výsledek si počkáme ještě měsíc, nebo o kousek méně, pokud ARK Performance zveřejní v předstihu další fotky.



Nová šestnáctistovka s turbodmychadlem by měla mít 211 koní
Veloster ovšem nepotřebuje jen vyšší výkon, potřeba bude i doladit jeho podvozek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva