Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai Velocity: 400 koní od Cosworthu ve Velosteru Turbo pro SEMA 2012
16.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Atypický hatchback dostane ostrou šestnáctistovku od věhlasné konstrukční kanceláře a k tomu nově naladěný podvozek. To vše naneštěstí jen jako koncept.
Dva týdny před zahájením výstavy SEMA v Las Vegas známe už docela slušnou skupinku aut, která hodlá dobýt tamní pódia. Zatím nejvíce příspěvků k asi nejznámější severoamerické tuningové výstavě představilo uskupení Fiat-Chrysler (mezi jinými třeba plážovou pětistovku nebo „zmijím jedem“ nadopovaný Charger), ale viděli jsme již také něco od Fordu nebo dvojici modelů Hyundai Genesis Coupe. Jeden z nich měla na svědomí firma ARK Performance a o druhý se postaral světoznámý Cosworth, jenž má prsty také v dalším korejském voze stejné značky.
Za Velosterem Turbo nazvaným Velocity tentokrát stojí především stylistické a vývojové oddělení technického centra značky Hyundai v kalifornském Irvine. „Při vývoji modelu Velocity jsme chtěli vyjádřit nejsilnější stránky původního konceptu Velosteru (HND-3 z roku 2007 - poz. red.),“ vysvětluje Chris Chapman, šéf kalifornského designového centra. „Velocity dovolil našim týmům udělat z Velosteru vůz, který je mnohem dál než dovolují limity běžných automobilů.“
To jistě platí také o původní pohonné jednotce, přeplňované šestnáctistovce s přímým vstřikováním T-GDI, která má v Evropě 186 koní a ve Spojených státech o 18 více. Byla svěřena do rukou amerického zastoupení firmy Cosworth a ta z něj dokázala vyždímat 406 koní a nejvyšší točivý moment 475 newtonmetrů. Tato čísla se podařilo dosáhnout rozsáhlými změnami zahrnujícími použití nových pístů, ojnic, turbodmychadla, mezichladiče, úpravě nasávání včetně vysokotlaké větvi, posílení systému vstřikování a samozřejmě přehrání softwaru.
Modifikace motoru jdou ruku v ruce se sníženým podvozkem doplněným o tlumiče Bilstein a brzdy značky Brembo se čtyřpístkovými třmeny a dvoudílnými kotouči na přední nápravě. Ty jsou ukryté pod devatenáctipalcovými ráfky zabalenými do gumových válců Kumho Ecsta SPT o rozměru 275/35 R19. Velocity dnes máme možnost vidět pouze jako nákres, je ale nepochybné, že masivním výkony pohonné jednotky Hyundai podpoří výrazným bodykitem s ohromným křídlem a spoilery.
Vyladěný čtyřválec 1,6 T-GDI svým výkonem překoná atmosférickou 3,8 V6 v Genesis Coupe, kterou rovněž upravil Cosworth
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 20 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus