Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai ix35 Fuel Cell 2013 jde do výroby, elektromobilitu asi nespasí
27.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Koncern Hyundai dodržel slibované - rozjíždí malosériovou produkci crossoveru ix35 s palivovým článkem a dojezdem téměř 600 km.
Korejci představili na loňském podzimním autosalonu v Paříži modernizovaný crossover ix35, o jeho novou jednodílnou masku však zase tak moc nešlo. Podstatně více pozornosti poutal vůz vybavený palivovým článkem připraveným do výroby. Hyundai tehdy slíbil, že vůz začne během pár měsíců sjíždět z produkční linky v korejském Ulsanu, což se skutečně stalo a dokonce víme, kam první kusy míří.
Hyundai se poněkud optimisticky považuje za „prvního automobilového výrobce, zahajujícího masovou výrobu vozů s palivovými články“, pravda je ale taková, že vznikne pouze tisícovka aut. Ty se budou pronajímat a s odbytem nepomůžou ani tak soukromé osoby, jako spíše státní nebo lokální samospráva demonstrující své environmentální cítění. Kdo to bude financovat, je snad zřejmé, už proto by nás zajímala například cena pronájmu, vzhledem k tomu, co Hyundai přiznává - vývoj probíhal čtrnáct let a spolkl „několik stovek milionů eur“.
První auta míří třeba do dánského hlavního města Kodaň, které postupně odebere patnáct vozů jako součást iniciativy „bez CO2 do roku 2025“ anebo švédského města Skåne. Hyundai se zmiňuje o celkově sedmnácti destinacích, přesná místa však kromě dvou uvedených ve své tiskové zprávě již nekonkretizoval.
Jen pro pořádek připomínáme, že palivový článek ix35 Fuel Cell měnící vodík na elektrickou energii má nejvyšší výkon necelých sto koní a vůz navíc dostal sadu dobíjecích lithium-iontových článků o kapacitě 24 kWh. Výkon elektromotoru Hyundai nezveřejnilo ani tentokrát, celá elektrická výbava však umožní crossoveru akcelerovat z 0 na 100 km/h za 12,5 sekundy a dosáhnout maximální rychlost 160 km/h. Na jedno natankování (a patrně i v kombinaci s plným nabitím baterek) by ix35 měla zvládnout 594 kilometrů.
Hyundai se cenou pronájmu nepochlubil, ale dost možná bude kvůli propagaci symbolická nebo alespoň mnohem příznivější, než aby zohlednila skutečné náklady na vývoj
Zdroj: Worldcarfans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Jediná Škoda s motorem V6 TDI je k mání nejetá po 1. majiteli. S dobovou navigací a manuálem je to posel z minulosti
4.10.2024 - Volvo prosí EU: Zakažte nám prodávat auta, která by naši zákazníci mohli chtít. A není samo
4.10.2024 - Hyundai ukázalo vlastně smutnou budoucnost aut. Vykoupilo vůz s 1 milionem km, nechalo ho dát dokupy a vrátilo ho do oběhu
5.10.2024 - John Cena prodává auto, které považuje za největší finanční omyl svého života. Nasypal přes 11 milionů do nesmyslu
5.10.2024 - Zájem o diesely ve Velké Británii roste pětkrát rychleji než o elektrická auta, tolik k úspěšnosti nařizování těch druhých
5.10.2024
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.