Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai ix35 Fuel Cell 2013 jde do výroby, elektromobilitu asi nespasí
27.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Koncern Hyundai dodržel slibované - rozjíždí malosériovou produkci crossoveru ix35 s palivovým článkem a dojezdem téměř 600 km.
Korejci představili na loňském podzimním autosalonu v Paříži modernizovaný crossover ix35, o jeho novou jednodílnou masku však zase tak moc nešlo. Podstatně více pozornosti poutal vůz vybavený palivovým článkem připraveným do výroby. Hyundai tehdy slíbil, že vůz začne během pár měsíců sjíždět z produkční linky v korejském Ulsanu, což se skutečně stalo a dokonce víme, kam první kusy míří.
Hyundai se poněkud optimisticky považuje za „prvního automobilového výrobce, zahajujícího masovou výrobu vozů s palivovými články“, pravda je ale taková, že vznikne pouze tisícovka aut. Ty se budou pronajímat a s odbytem nepomůžou ani tak soukromé osoby, jako spíše státní nebo lokální samospráva demonstrující své environmentální cítění. Kdo to bude financovat, je snad zřejmé, už proto by nás zajímala například cena pronájmu, vzhledem k tomu, co Hyundai přiznává - vývoj probíhal čtrnáct let a spolkl „několik stovek milionů eur“.
První auta míří třeba do dánského hlavního města Kodaň, které postupně odebere patnáct vozů jako součást iniciativy „bez CO2 do roku 2025“ anebo švédského města Skåne. Hyundai se zmiňuje o celkově sedmnácti destinacích, přesná místa však kromě dvou uvedených ve své tiskové zprávě již nekonkretizoval.
Jen pro pořádek připomínáme, že palivový článek ix35 Fuel Cell měnící vodík na elektrickou energii má nejvyšší výkon necelých sto koní a vůz navíc dostal sadu dobíjecích lithium-iontových článků o kapacitě 24 kWh. Výkon elektromotoru Hyundai nezveřejnilo ani tentokrát, celá elektrická výbava však umožní crossoveru akcelerovat z 0 na 100 km/h za 12,5 sekundy a dosáhnout maximální rychlost 160 km/h. Na jedno natankování (a patrně i v kombinaci s plným nabitím baterek) by ix35 měla zvládnout 594 kilometrů.


Hyundai se cenou pronájmu nepochlubil, ale dost možná bude kvůli propagaci symbolická nebo alespoň mnohem příznivější, než aby zohlednila skutečné náklady na vývoj
Zdroj: Worldcarfans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva