Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai Ioniq: korejský Prius na nových ilustracích, jeví se lépe než originál
16.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaný liftback dorazí jako hybrid, plug-in hybrid nebo elektromobil. Postaven byl na zcela nové platformě, jež počítá s lithium-iontovými bateriemi.
Korejská automobilka pustila nově do světa další ilustrace chystaného modelu Ioniq. Ten by měl být plně odhalen v lednu 2016, přičemž na vybrané trhy se dostane ve druhé půli roku. Jak jsme naznačili již v minulém článku, půjde o vůbec první vůz na světě, který bude k dostání pouze s alternativním pohonným ústrojím ve třech verzích. A zatímco elektrická a hybridní verze budou k dispozici již od počátku, na variantu PHEV si budeme muset počkat o trochu déle.
Bohužel, informace technického rázu prozatím nejsou k dispozici. Víme tedy pouze tolik, že Ioniq bude postaven na zcela nové platformě, která počítá s implementací lithium-iontových baterií. Více se značka rozepisuje o designu, který logicky počítá s co nejmenším aerodynamickým odporem. I proto se čelní maska pyšní aktivními klapkami, jenž upravují obtékání vzduchu. Ve srovnání s takovou Toyotou Prius má přitom o dost líbivější tvary, alespoň soudě dle doposavad uvolněných obrázků.
Uvnitř máme počítat s ekologickými materiály, nic konkrétního však značka nezveřejnila. Není tak jisté, zda má svým prohlášením na mysli kupříkladu do jezera spadlé a následně opracované kusy dřeva, jež byly použity na interiér Fiskeru Karma, nebo zda plasty byly vyrobeny z recyklovaných lahví. Na objasnění ale, jak jsme již zmínili, nebudeme čekat dlouho. Aktuálně tak jen dodáme, že středový tunel svým rozvržením připomíná modely Porsche.
Zmínit pak můžeme ještě fakta spojená s názvem vozu, který vznikl složením slov „iont“ a „unikátní“. Samotné „Q“ by se pak mělo promítnout do loga liftbacku, jež se poprvé naživo ukáže v březnu na autosalonu v Ženevě.
Chystané Hyundai Ioniq bude nejprve k mání jako elektromobil a hybrid, ve verzi PHEV dorazí později
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Také Toyota ruší své plány s elektromobily. I když skoro žádné nenabízí, neprodává a nedala si žádné nesmyslné cíle
4.10.2024 - Světovým autem roku 2025 se poprvé může stát „Číňan”, novinky z Říše středu mají skoro polovinu nominací
4.10.2024 - Audi na mrtvém koni cválá přímo do západu slunce, prodeje o desítky procent kolabují v Evropě i v USA
4.10.2024 - Nahé Bugatti Tourbillon je asi jediné porno, na které se můžete dívat v práci, odhalilo i pozadí vývoje
4.10.2024 - BMW tlačí na EU, aby zrušila vysoká cla na auta z Číny. Nepřinesou nic dobrého automobilce, Německu a ani celé Evropě
4.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva