Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai i30 SR: hot hatch a amosférickým dvoulitrem nabídne 178 koní
19.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ostrý hatchback dorazí do výroby příští rok i se sportovním vzhledem. S ohledem na politiku Evropské unie ale s jeho prodejem u nás nepočítáme.
Druhé generaci Hyundai i30 nelze vyčíst skoro nic. Snad s výjimkou toho, že obzvláště na českém trhu postrádáme výkonnější modely. Pro hatchback z Nošovic jsou totiž k dispozici pouze 1,4litrové nebo 1,6litrové benzinové či dieselové pohonné jednotky. Na silnější benzinový čtyřválec 1,8 l o výkonu 150 koní, se kterým se Hyundai i30 prodává ve Spojených státech jako Elantra GT, však čekáme jak na smilování boží.
Blížící se australský autosalon bychom zdánlivě mohli brát jako nositele dobrých zpráv. Korejská automobilka totiž v Sydney představí koncept i30 SR, který pod kapotu dostane dvoulitrový motor z většího modelu i40. Naladěn přitom bude na stejných 178 koní a 214 Nm točivého momentu, poprat se ale bude muset s hmotností nižší o nějakých 150 kg. Zrychlení z klidu na stovku pod 9 sekund by tedy nemuselo být nereálné, stejně jako nejvyšší rychlost okolo 220 km/h či průměrná spotřeba pod 7 litrů benzinu na 100 km.
To zní velmi zajímavě, jenže můžeme skoro vyloučit, že by se podobné auto někdy prodávalo v Evropě. Atmosférický dvoulitr v kompaktním hatchbacku je dnes na Starém kontinentu něco jako čarodějnice v 17. století - na takové motory dnes úředníci v modrých kápích se zlatými hvězdami pořádají hony. Co na tom, že jde v reálu o velmi efektivní koncepci, na papíře funguje jen malé turbo a pokuty za nadlimitní spotřebu neznají slitování.
Mimo silné pohonné jednotky se přinejmenším v Austrálii mohou v případě Hyundai i30 SR těšit také na atraktivnější vzhled. Koncept dostal černou sportovní čelní masku, zadní difuzor, 17palcová litá kola, diodová světla a polokožený interiér, v němž nechybí audio systém či klimatizace. Cena je prozatím otázkou, její výše u protinožců by ale nepříjemnost probuzení ze snění o takovém autě mohla jen umocnit.
Koncept Hyundai i30 SR se pyšní sportovnějším vzhledem a především dvoulitrovým motorem pod kapotou. Příští rok jde do výroby, nás se ale tento fakt asi dotkne jen virtuálně
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
včera - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025 - Nesmyslný 2,2tunový elektromobil se navzdory 650 koním znovu spálil v souboji se slabším spalovacím autem
11.1.2025
Nejnovější články
- Nejeté BMW 3 s šestiválcem můžete mít i jako legendární E46 s manuálem, jeho specifikace je ale až krutá
včera - Pokus Hertzu nakopnout půjčování elektromobilů vzácnými Fordy totálně selhal, po roce a půl je skoro nejeté nesvede ani prodat
včera - Nová Dacia Sandero zůstane sama sebou. Nepřijde o spalovací motory a nezmění typ karoserie, prozradil šéfdesignér
včera - Porsche nafouklo nabídku elektrických modelů o 100 %, jejich celkové prodeje ale o 4 % klesly, je to další fiasko
včera - Kdysi jedno z nejošklivějších aut vyráží sebrat zákazníky Škodě Kodiaq jako krasavec. S jeho cenami to může mít snadné
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva