Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai i30 N se ukázalo na dalším videu z vývoje. Tváří se nenápadně, ale zní hrdě
30.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Do premiéry korejského hot hatche ještě pár měsíců zbývá. Nyní ovšem již víme, jak se bude akusticky projevovat nemalý potenciál pod kapotou.
O korejském hot hatchi v poslední době mluvíme měrou vrchovatou. To není překvapivé, neboť první pokusy Hyundai v podobě modelu i30 Turbo a Veloster zrovna nevyšly. Napodruhé automobilka podobné fiasko nehodlá dovolit, kvůli čemuž ostatně již před časem přetáhla Alberta Biermanna od BMW M. Nový šéf korejské sportovní divize N má přitom nemalé ambice, jež se týkají i sesterské značky Kia.
My ovšem dnes zůstaneme pouze u chystaného Hyundai i30 N, které vzejde z druhé generace hatchbacku. Odhalení standardní varianty je naplánováno již na letošní Paříž, s ostrou verzí bychom se pak měli potkat někdy na počátku příštího roku. Debut se tedy dá předpokládat v březnu v Ženevě, do prodeje ale i30 N nejspíše zamíří až po příštích prázdninách.
Momentálně lze přitom vytušit, co můžeme očekávat po stránce vizuální. Nové oficiální video v tomto ohledu i přes kamufláž odhaluje agresivněji střižené nárazníky, se kterými budou spárovány mohutnější boční prahy a střešní spoiler. Vše pak završí rozměrná litá kola, ve výsledku tak nepůjde o příliš okaté prozrazování potenciálu pod kapotou.
Pár drobných nuancí lze očekávat rovněž v interiéru, důraz ovšem bude kladen hlavně na odlišné pohonné ústrojí a sportovněji nastavený podvozek. V jeho případě můžeme očekávat pokles blíže k zemi a elektronický samosvor, pod kapotou se pro změnu dočkáme mnohem vyššího výkonu než u aktuálních modelů značky.
Kolik koní ovšem nakonec dorazí, to je nyní nejasné. Zpočátku se mluvilo o více než 260, poslední informace však zmiňovaly pouze 230koňové stádo. Mimo to ale zaznělo, že Hyundai by chtělo vyrukovat hned se dvěma variantami. Jak však tato expanze dopadne, to je nejisté. Na nižší cenu než u konkurence lze ovšem vsadit pokaždé.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 2 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 4 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 5 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 7 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB