Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai i30 N může časem dostat i vyšší výkon a 4x4, v hledáčku má Focus RS
28.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf sportovní divize značky Albert Biermann chce postavit konkurenci i nejrychlejšímu Focusu. Přiznává však, že nejprve je třeba vychovat zákaznickou obec.
Jen před pár desítkami hodina jsme se mohli znovu podívat na zoubek Hyundai i30 N. Nové informace přitom naznačovaly, že korejský hot hatch dostane do vínku jen 230 koní, což v současnosti není nikterak mimořádné stádo. Šéf sportovní divize automobilky a dřívější hlava techniky BMW Albert Biermann ovšem nyní uvedl, že tento krok má své důvody. „Pokud bychom přišli hned s ostrým hatchbackem na nejvyšší možné úrovni, bylo by to příliš rychlé na naše zákazníky i dealery.“
Biermann ovšem nevylučuje, že do budoucna by se i30 N mohlo objevit ve výkonnější variantě, která by si vyšlápla dokonce na Ford Focus RS. Z toho důvodu by přitom pohon předních kol nahradil systém 4x4 a přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec by přišel s vyšším výkonem. Žádné konkrétní číslo zmíněno nebylo, jako jisté vodítko v tomto směru můžeme použít hot hatch modrého oválu, který počítá s 350 koňmi. Ani to by ale nemusela být konečná, neboť kupříkladu takový Mercedes nedávno uvedl, že v případě dvoulitru nemusí být problémem až 600 koní. Rozhodně však počítáme s tím, že Hyundai se bude držet spíše blíže třem stovkám.
Biermann přitom dodal, že ostrá verze dorazí v závislosti na růstu sportovní divize. „U Hyundai platí, že pokud si myslíme, že je něco dobré pro zákazníky, pak s tím přijdeme. Mohli bychom tedy stvořit něco na vrcholné úrovni, ale nejprve musíme prozkoumat vody a vytvořit fanouškovskou základu. Poté lze zamířit výš, vše je otázka výkonu,“ dodává.
Více koní by ovšem již muselo být spárováno se zmiňovaným pohonem všech kol, aby byl zaručen jejich lepší přenos na silnici. Základní i30 jej ale nedostane, pročež je sporné, zda se výkonnější verze skutečně dočkáme. I pro Biermanna totiž bude náročné ospravedlnit nemalé náklady na vývoj spojené pouze s malými registracemi.

Ostřejší varianta by se mohla více podobat prototypu s letošní čtyřiadvacetihodinovky Ringu...
...zatímco standardní provedení Hyundai i30 N se bude více držet při zemi
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 4 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 5 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 7 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 8 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva