Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai i30 N může časem dostat i vyšší výkon a 4x4, v hledáčku má Focus RS
28.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf sportovní divize značky Albert Biermann chce postavit konkurenci i nejrychlejšímu Focusu. Přiznává však, že nejprve je třeba vychovat zákaznickou obec.
Jen před pár desítkami hodina jsme se mohli znovu podívat na zoubek Hyundai i30 N. Nové informace přitom naznačovaly, že korejský hot hatch dostane do vínku jen 230 koní, což v současnosti není nikterak mimořádné stádo. Šéf sportovní divize automobilky a dřívější hlava techniky BMW Albert Biermann ovšem nyní uvedl, že tento krok má své důvody. „Pokud bychom přišli hned s ostrým hatchbackem na nejvyšší možné úrovni, bylo by to příliš rychlé na naše zákazníky i dealery.“
Biermann ovšem nevylučuje, že do budoucna by se i30 N mohlo objevit ve výkonnější variantě, která by si vyšlápla dokonce na Ford Focus RS. Z toho důvodu by přitom pohon předních kol nahradil systém 4x4 a přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec by přišel s vyšším výkonem. Žádné konkrétní číslo zmíněno nebylo, jako jisté vodítko v tomto směru můžeme použít hot hatch modrého oválu, který počítá s 350 koňmi. Ani to by ale nemusela být konečná, neboť kupříkladu takový Mercedes nedávno uvedl, že v případě dvoulitru nemusí být problémem až 600 koní. Rozhodně však počítáme s tím, že Hyundai se bude držet spíše blíže třem stovkám.
Biermann přitom dodal, že ostrá verze dorazí v závislosti na růstu sportovní divize. „U Hyundai platí, že pokud si myslíme, že je něco dobré pro zákazníky, pak s tím přijdeme. Mohli bychom tedy stvořit něco na vrcholné úrovni, ale nejprve musíme prozkoumat vody a vytvořit fanouškovskou základu. Poté lze zamířit výš, vše je otázka výkonu,“ dodává.
Více koní by ovšem již muselo být spárováno se zmiňovaným pohonem všech kol, aby byl zaručen jejich lepší přenos na silnici. Základní i30 jej ale nedostane, pročež je sporné, zda se výkonnější verze skutečně dočkáme. I pro Biermanna totiž bude náročné ospravedlnit nemalé náklady na vývoj spojené pouze s malými registracemi.
Ostřejší varianta by se mohla více podobat prototypu s letošní čtyřiadvacetihodinovky Ringu...
...zatímco standardní provedení Hyundai i30 N se bude více držet při zemi
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025 - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Shakedown Test - 2. den převzala žezlo Yamaha včera 12:06
- HRC Honda: Místo Repsolu Castrol včera 10:45
- Shakedown Test - 2. den průběžně včera 09:59
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 31.1.2025
- News z EWC Endurance 31.1.2025
Nejčtenější články
- Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus