Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai i20 WRC má po prvním testu, ostré nasazení nechce značka uspěchat (foto)
9.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Rallyový speciál bude vedle minulé generace vyvíjen také v průběhu příštího roku. Na start se tak dost možná postaví až v sezóně 2016.
Sotva nám stihla vychladnout klávesnice ze sepisování zprávy o chystaném ostrém silničním Hyundai i20 N, již zde máme informace o jeho předobrazu. Tedy o závodním speciálu, který v rámci šampionátu WRC touží jen po příčkách nejvyšších. Možná i z toho důvodu Korejci naznačují, že první závodní nasazení nehodlají uspěchat a vůz pustí na start teprve ve chvíli, kdy si budou vším stoprocentně jisti. Kráčí tedy stejnou cestou jako japonská Toyota a kvůli tomu vlastně ani nemůžeme naznačit, kdy by novinka mohla vyrazit za prvními body.
To ovšem samo o sobě neznamená, že by Hyundai v příštím ročníku WRC chybělo - soupeřit ovšem stejně jako letos hodlá s modelem i20 minulé generace. Paralelně s tím ale bude vyvíjet i nové provedení, které má aktuálně po prvním ostrém testu. Za jeho volant se přitom usadil zkušený jezdec Bryan Bouffier, který kupříkladu v roce 2011 vyhrál Rallye Monte Carlo.
Zatím není jisté, zda se osmatřicetiletý Francouz stane i týmovým jezdcem, prozatím byl totiž angažován pouze na post testovacího řidiče. Ujistit se přitom má o tom, že vše na voze funguje bez problémů, neboť jak dokládá principál týmu Michel Nandan, jde o „naprosto jiný model s odlišnou platformou, novým motorem, převodovkou a dalšími komponenty“.
Bouffier by přitom nový závodní speciál měl testovat nejen po zbytek letošního roku, ale také v průběhu toho příštího. Je tak dost možné, že první ostrý start čeká Hyundai i20 WRC až v roce 2016 - spíše ale počítáme s letním závodem v Německu, který bude pro závodní divizi korejské značky svým způsobem domácí. Své sídlo má totiž v německém Alzenau poblíž Frankfurtu.
Nové Hyundai i20 WRC má po prvním ostrém testu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
před 2 hodinami - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před 3 hodinami - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 5 hodinami - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 6 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva