Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai i20 WRC má po prvním testu, ostré nasazení nechce značka uspěchat (foto)
9.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Rallyový speciál bude vedle minulé generace vyvíjen také v průběhu příštího roku. Na start se tak dost možná postaví až v sezóně 2016.
Sotva nám stihla vychladnout klávesnice ze sepisování zprávy o chystaném ostrém silničním Hyundai i20 N, již zde máme informace o jeho předobrazu. Tedy o závodním speciálu, který v rámci šampionátu WRC touží jen po příčkách nejvyšších. Možná i z toho důvodu Korejci naznačují, že první závodní nasazení nehodlají uspěchat a vůz pustí na start teprve ve chvíli, kdy si budou vším stoprocentně jisti. Kráčí tedy stejnou cestou jako japonská Toyota a kvůli tomu vlastně ani nemůžeme naznačit, kdy by novinka mohla vyrazit za prvními body.
To ovšem samo o sobě neznamená, že by Hyundai v příštím ročníku WRC chybělo - soupeřit ovšem stejně jako letos hodlá s modelem i20 minulé generace. Paralelně s tím ale bude vyvíjet i nové provedení, které má aktuálně po prvním ostrém testu. Za jeho volant se přitom usadil zkušený jezdec Bryan Bouffier, který kupříkladu v roce 2011 vyhrál Rallye Monte Carlo.
Zatím není jisté, zda se osmatřicetiletý Francouz stane i týmovým jezdcem, prozatím byl totiž angažován pouze na post testovacího řidiče. Ujistit se přitom má o tom, že vše na voze funguje bez problémů, neboť jak dokládá principál týmu Michel Nandan, jde o „naprosto jiný model s odlišnou platformou, novým motorem, převodovkou a dalšími komponenty“.
Bouffier by přitom nový závodní speciál měl testovat nejen po zbytek letošního roku, ale také v průběhu toho příštího. Je tak dost možné, že první ostrý start čeká Hyundai i20 WRC až v roce 2016 - spíše ale počítáme s letním závodem v Německu, který bude pro závodní divizi korejské značky svým způsobem domácí. Své sídlo má totiž v německém Alzenau poblíž Frankfurtu.

Nové Hyundai i20 WRC má po prvním ostrém testu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Po letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025K mání je zapomenutá francouzská silniční stíhačka v dodnes zánovním stavu, o tomhle jsme snili po pádu komunismu
24.3.2025Přepište dějiny. Nové Alfy Romeo nakonec dostanou i motor V6, třebaže původně měly být do roka jen elektrické
24.3.2025Němečtí vědci varují vedení země před elektrifikací všeho, přináší i problém, který dosud všichni ignorovali
24.3.2025Jeremy Clarkson se vysmál Tesle kvůli jejím současným problémům. Ještě víc se ale směje těm, kteří její auta kupovali a už nekupují
24.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva