Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hybridní BMW řady 3 se na letišti postavilo dieselovému a benzinovému bratrovi, nemělo to dělat
5.4.2024 | Petr Prokopec
Pokud bychom měli vsadit na duch doby, pak by protežovaná moderna měla zatracovanou klasiku předčít ve všech ohledech. Nic takového se ale neděje, a to ani v momentě, kdy všechna auta prošla tuningem.
V posledních letech se nabídka většiny automobilek rozrostla o elektrifikované pohony, které doplnily ty benzinové a dieselové. Výrobci protežují ty první zmíněné, neboť si sice musí být vědomi jejich konstrukčních nedostatků, protože si ale zvlášť v plug-in hybridní formě vedou daleko nejlépe v testech normované spotřeby resp. emisí CO2, zbavují je opletaček s úřady. Realita nikoho nezajímá, i když je pochopitelně docela jiná. Elektřina v bateriích se přece nebere z ničeho, ta ale v EU vždy odpovídá nulovým emisím CO2, i když reálná ekologická bilance těchto vozů může být kvůli jejich vysoké hmotnosti a kolikrát používání úplně bez dobíjení snadno záporná.
Mat Watson z britského Carwow se nicméně ve svých srovnávacích testech nezaměřuje na spotřebu, nýbrž na zrychlení. U trojice trojkových BMW osazených různým pohonem tedy nehledal nejúspornější verzi, nýbrž tu, která dokáže jako první protnout cílovou pásku. A aby celou věc udělal zajímavější, nesáhl po sériových kusech, nýbrž po těch, které prošly decentním laděním. BMW M340d Touring tak disponuje 436 koňmi, zatímco M340i dostalo do 477 koní a 330e 405 koní.
Na kontě plug-in hybridu je v tomto případě hmotnost (1 740 kg), to je ale tím, že s elektrickým motorem spojuje jen dvoulitrový čtyřválec. Benzinová varianta motorem 3,0 R6 turbo ovšem není příliš vzdálena (1 758 kg), s ohledem na vyšší výkon ji tak lze považovat za papírového favorita. To je nakonec potvrzeno i v reálu, neboť čtvrtmíli zvládá za rovných 12 sekund. Dieselové kombi není přes hmotnost krutých 1 945 kg o mnoho pozadu, když za benzinovým sedanem zaostává o tři desetiny. Plug-in hybrid je na tom s časem 12,7 s daleko nejhůř.
Protežovaná moderna tak ve sprintu ostrouhala, aspoň trochu si ale spravila chuť v doplňkových disciplínách. Při pružném zrychlení si každý pohon připsal po jednom vítězství - vždy záleží na konkrétních podmínkách závodu, neboť ve prospěch benzinové verze hraje rychlost podřazení automatu, zatímco diesel těží z vysokého točivého momentu a plug-in hybrid z duálního ústrojí. Ve finále tu pak máme souboj v zašlápnutí brzdového pedálu až pod kobereček, který již potvrzuje skutečnost, že hmotnost je klíčová. Podívejte se na to všechno sami níže.
Trojková řada předloni prošla faceliftem, skladba pohonných jednotek ale zůstala nezměněna. A stejně tak i nabídka karosářských verzí. Nadále lze tedy volit mezi benzinovou, dieselovou či plug-in hybridní jednotkou, stejně jako mezi sedanem a kombíkem. Pokud chcete to nejrychlejší, hybrid to opravdu není... Foto: BMW
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
- Italská policie zabavila víc jak 130 Fiatů kvůli nelegálnímu použití italské trikolóry, absurdnější divadlo byste nevymysleli
včera - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
18.5.2024 - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024
Nejnovější články
- Němci podrobili nový VW Passat důkladnému testu. Dnes spíš česko-slovenské auto si o známce 1 může nechat jen zdát
včera - Čínský soupeř Škody Octavia dorazil do Evropy v novém, levněji nabídne víc velikosti, výkonu i výbavy
včera - Historie levného ojetého Rolls-Roycu Phantom je pojízdným varováním pro všechny kupce kdysi drahých ojetin
včera - Primitivní a laciné Mitsubishi porazilo Porsche v testu Car and Driver, má svým způsobem lepší motor
včera - Dohoda VW a Renaultu o společném projektu malého levného auta zkrachovala, prý si každý líp poradí sám
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva