Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Honda S660: sériová verze nafocena bez maskování, od konceptu se moc neliší
24.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Vůz odpovídající kategorii kei cars zůstane v Japonsku, podle některých spekulací by ale mohla přijít silnější verze i pro globální trhy. Motor by zůstal uprostřed.
Prodeje japonského kei-roadsteru Honda S660 jsou blíže realitě, jak ukazují čerstvé snímky, na kterých vidíme tyto stroje stojící v přístavu a připravené k rozeslání do showroomů Hondy v Japonsku. Jak bylo vidět i na pár uniklých obrázcích ze začátku letošního ledna, od konceptu, představeného v roce 2013, se produkční vůz liší jen velmi málo.
Jeho parametry přesně odpovídají kategorii kei cars, tedy nejmenších a daňově i jinak zvýhodňovaných automobilů na japonské půdě. Přeplňovaný tříválcový motor má objem 660 ccm a výkon 64 koní a vůz má na délku 3,4 metru. Výkon na zadní kola může proudit buď přes převodovku CVT anebo přes manuální šestikvalt - a právě s ním by mohl tento prcek být na svou kategorii docela schopným strojem, protože váží jen 900 kilogramů.
Není překvapením, že v plánu je prodej tohoto stroje ve stávající konfiguraci pouze v Japonsku - právě tam totiž mají kei cars úspěch, zatímco na zbytek světa jsou prostě příliš malá. Existují nicméně spekulace o tom, že se silnější verze dostane i do zbytku světa. Ta by měla být nazvána S1000, mít o něco větší kola, širší karoserii a hlavně být poháněna motorem o objemu jednoho litru, který by měl dávat okolo stovky koní.
Nakolik se tyto spekulace vyplní, zatím není jasné a moc pravděpodobně to nevidíme, ale rozhodně by to nebylo od věci. Malých - a hlavně levných a lehkých - sporťáků s motorem uprostřed, pohonem zadních kol a manuální převodovkou nebude v záplavě aut koncepce „všechno vpředu” nikdy dost.





Design Hondy S660 je vcelku lákavý i na fotkách z přístavu
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 5 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 6 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 8 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 9 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva